Sjukt bra lista för oss zebror –

16 things healthy people say to EDSers

Den vanligaste jag får höra:

9. “But, you look fine. You don’t look sick or hurt… or disabled.”

16 Things Healthy People Say To EDSers

Mary Poppins / Via yourreactiongifs.tumblr.com

Because you obviously don’t understand invisible illness. We mask our pain and try to lead as normal lives as possible.

Kommentarer till: "Shit friska människor säger till sjuka…" (6)

  1. Klockren lista även om den med träning e klurig. Helt individuellt vad man klarar beroende på hur lätt man luxerar och hur dålig bindväven är. Vissa har det värre än andra. Jag klarar att träna men det har blivit sämre sista åren. Hur stabil bindväv jag har kan man fundera på… jag ramlade ståendes och vinklade knäet fel och fick främre korsbandet avslitet samt partiell skada på sidoligamentet.

    • Ja, det beror ju lite på vilken sport man utövar också. Jag spelade innebandy förut (bland annat) och mina lagkamrater kunde bli lite vita i ansiktet när mina vrister vek sig men alltså, jag kände ingenting, gummi i lederna haha!
      Med åren har jag dock fått mer problem och nu är det främst tröttheten och att musklerna tröttas ut svinfort som är största problemet…

  2. Jättebra lista, det är helt sjukt vad folk slänger ur sig. Har en anhörig med en annan kronisk sjukdom och får vissa av de där frågorna då också, typ ”är han/hon frisk än?” och ”har han/hon testat den här dieten än?”

    • Det där är så störigt, även om en person säger EN sak EN gång, så är hen inte liksom först i världshistorien med att säga det till den sjuka personen. Vi har hört det till leda redan…

  3. ”Vilken tur att det finns såna fantastiska hjälpmedel idag”

Kommentera

