Mäh!

Varje gång jag får ett nytt symptom brukar jag vänta några veckor, för att se om det är tillfälligt eller permanent.

Senaste veckorna, månaderna, har jag fått ett nytt symptom som är sjukt irriterande!

En pyttebit på min tunga, ungefär 5 mm på min tungspets, är typ domnad. Känns som den är bedövad. Vansinnigt irriterande.

Jaja, shit happens. Undra om det är EDSen eller nåt annat skit. Verkar inte som nån EDS:are känner igen det men man vet aldrig, jag är ju lite unik såatte… haha!

 

Förresten, bara så ni vet, man blir skitvarm i hela kroppen (trots shorts och t-shirt) om man har ullsulor i gummistövlarna 😉

wpf_141646

Alltså, det var 19 grader varmt ute och det hade regnat 🙂

(Om ni undrar så har jag druckit två glas vin ikväll, eftersom jag glömde bort att dricka ett igår 😉 )

Kommentarer till: "Mäh!" (6)

  1. Helt rätt tänkt med vinet, det ska dickas ett bestämt antal glas unde en viss tid och ligger man efter så få man ta igen helt enkelt. Hoppas att tungan vakna till liv igen, det låter väldigt irriterande att den domnar.

    • Haha, det var väl det jag trodde! Det måste ju vara ett jämnt flöde vin 😉
      Domningarna kommer och går liksom så jag funderar på om det är nån sorts allergi eller nåt..?

  2. Prata med vc eller neurolog. Tycker fortfarande de borde göra ett ryggmärgsprov och ett test på sköldkörteln (underfunktion). Jag kommer inte ihåg om de har gjort MR eller skiktröntgen på hjärnan och även rygg och jag tycker de ska göra det. Det är viktigt att de utreder dig ordentligt. Det slarvas så mycket nu. Om du börjar få dubbelseende och är ofta illamående ska du söka akut.

    Själv har jag kämpat i många år för att hjälpa en anhörig (barn) så x kunde få hjälp. Inte lätt med två föräldrar som nekar problemet samt att när de väl sökte hjälp så sa bup att x inte hade någon psykisk sjukdom. Idag har x fått diagnos adhd och asperger. Äntligen får x hjälp men typ 10 år försent och fått sin utbildning förstörd. Hade någon lyssnat så kanske x åtminstone inte fått streck i betyget utan fått ett E istället. Eller sluppit ha ångest, rädsla och samtidigt vara hyper och ha uppmärksamhetsproblem. Det hade sparat mycket lidande. Det kommer även bli en borderline diagnos men den har de inte uppmärksammat än… Man blir arg helt enkelt. Det som skrämmer mig mest var att skolan inte rapporterade till x mamma att x hade skolkat en hel månad. X gick i mellanstadiet då. Man blir riktigt mörkrädd :s Men idag får x hjälp i alla fall men att det ska ta så lång tid är censur censur… Jag fick själv diagnos adhd i vuxen ålder och kommer få äta medicin lång tid framöver. Jag valde att söka hjälp själv och har fått ett enormt stöd av psykiatrin. Fick den läkare patienter gillar minst men han har varit en fantastisk medmänniska och ett stort stöd. Gäller även den sköterska som följde upp mig. Önskar all vårdpersonal vore som ni ❤

    Nu ska jag ut å shoppa. För äntligen har invalidopengarna för min skadade handled kommit. Här ska brännas 😀 😀

    • MR på hjärnan har gjorts men inte ryggen. Illamående är jag med ojämna mellanrum men inget dubbelseende.

      Skönt att X fick hjälp till slut i alla fall 🙂

      Happy shopping! 🙂

  3. Fasen vad irriterande!! Hoppas det är tillfälligt!!

    • Det kommer och går liksom men det är varje dag och finns ingen direkt ”trigger” som jag kan peka ut. Får väl gilla läget bara som med allt annat haha!

Kommentera

