Under cover

Ja, eller alltså… jag försöker hålla låg profil just nu. Går faktiskt ganska dåligt med tanke på att jag spelar Pantera och sitter och nyser så rutorna skallrar med jämna mellanrum…

Tänkte liksom att mina baciller kunde få härja fritt inne i mitt rum och inte liksom sprida sig allt för mycket till övriga kontoret. Men som sagt, det går ganska dåligt. Inte bara på grund av nysandet och Pantera utan också för att jag måste pipa iväg till skrivaren titt som tätt och hämta utskrivna rapporter.

Näsan rinner som en kran, jag nyser så jag får ont i skallen och när jag sväljer känns det som att svälja svaveldoppade nubb med ättikssprit. Typ.

Kan inte påminna mig om att jag varit ute bland folk (mer än ute med hunden dårå) men å andra sidan behövs det ju inte så mycket för att jag ska bli sjuk. Finns ju en del barn i huset och såna där minimänniskor är ju duktiga på att dela med sig av sina baciller…

Dessutom har jag fått två stora finnar i ansiktet (man ba’ – Tack! Verkligen, jättemycket tack! Känner mig verkligen superfräsch just nu!)

PLUS att jag glömde min lunch hemma så jag måste gå ut och handla nåt… Det här är ju en alldeles glimrande fantastiskt bra start på arbetsveckan.  Typ.

Känns inlägget lite splittrat och otydligt… jo, det speglar mig väldigt bra i nuläget (ni skulle bara veta hur många stavfel jag rättat…)

Tar och avslutar det här nu.

Vill egentligen bara lägga mig och sova men det funkar ju inte riktigt när man är på jobbet liksom…

Synd faktiskt.

Kommentarer till: "Under cover" (10)

  1. Usch, låter som om du har en riktigt tuff dag. Krya krya!

  2. Det där låter ungefär som hur jag mår… Kul.

    Krya på dig!
    Kram

  3. Stina´s Bucket sa:

    Tänkte väl det. Sjuknärvaro är ingen bra närvaro. Krya på dig!

  4. Dumma baciller som hoppade på dig. Krya på dig. Du får lata dig några dagar å mysa med vovven. 🙂

  5. ullebengtsson sa:

    Krya, krya. Rinnfasen är så himla jobbig.

Kommentera

