Försöka duger

Jo, jag fick matleverans idag. Tyvärr glömde budkillen lägga ner det jag mest ville ha (trodde jag i alla fall), pizzorna!

Det var extrapris, 2 för 20 och jag tänkte som så, att jag skulle försöka lura mig själv att äta lite. För jag har fått för mig att man ska äta bort förkylningen nämligen.

Budkillen fick komma tillbaka med mina pizzor… men jag säger så här, det var inte värt det. Smakade i princip  ingenting alls och jag blev bara illamående.

Men läsk och juice har jag nu. Och massor av frukt och godis. Nu klarar jag mig några dagar till 🙂

Febern slog till nyss också. Härligt… eller…

Satt ute en stund idag, på uteplatsen, rumpan på ”fönsterblecket” och ryggen mot altandörren.

Gick in. Gick på toa. Tyckte det killade på höften och viftade bort ”hårstrået”.

”Hårstrået” var en TVESTJÄRT!! Det var tur jag satt på dass för jag höll jävlar i mig på att bajsa på mig! Uäääh! Äckligt!

Tycker insekter kan hålla sig utomhus! Hade en gräshoppa inne för ett tag sen också. Nackdelen med att bo på nedre botten liksom…

wpf_4133

Såja, dutti fluga!

Kommentarer till: "Försöka duger" (6)

  1. Nemos matte sa:

    Matleveranser hör till livets goda. 🙂 Vi kör Linas matkasse, kommer varannan vecka och förenklar vardagen enormt. (Framför allt för att man slipper planera vad man ska äta..!) Ursäkta reklamen…

    Ha ha, känner igen det där… Har fobi för de flesta insekter och framför allt spindlar – en utmaning när man flyttar söderut, kan jag avslöja! De är både färre och mindre uppe i norr.

    • Jag har funderat på Linas faktiskt men aldrig kommit till skott. Använder bara mathem.se när jag är för sjuk för att handla själv haha! Vet fler som har LM så det kanske ska funderas på ett varv till här 🙂

      Spindlar gillar jag, de äter nämligen de äckliga insekterna 🙂 Brukar bara flytta ut de ur sovrummet. Och badrummet, så de inte drunknar haha!

  2. Inte bara din gosiga vovve som tar hand om dig utan tvestjärtarna med 😉 😀

  3. Klart att man kan äta och dricka sig frisk från förkylning, frukt och godis är medicin och om inte juice och läsk hjälper så är en whisky i ett varmt skumbad dunderkuren. Det är det enda bra med att vara sjuk, man får slöa runt i myskläder och bara äta goda saker tills man blir frisk igen.

  4. Åh vad jobbigt att vara sjuk!! Hahaha, men jag hade banne mig fått rännskita av att ha en tveskjärt på mig!

Kommentera

