What the deuce?

Det här att jag först igår kväll insåg den fulla innebörden av mitt favorituttryck… tja..

wtd

”Deuce” = tvåa

”Tvåa” på engelska är tja, när man gör ”nummer 2”, alltså, What the deuce = What the shit.

Bra där hockeysmurfen..! 😀

Nattens dröm är ganska dimmig men en speciell händelse sticker ut.

Jag står vid nån sorts receptionsdisk och tittar på en faktura eller nåt, en liten bit ifrån mig står en mycket bestämd man i vit rock och lutar sig bestämt mot en högaffel (ni ser ju själva… noll logik). Han är mycket tydlig – HAN har rätt och jag har FEL! Jättejättefel. Jag håller dock inte med, jag är fullt övertygad om att jag har rätt (vad vi var oense om minns jag dock inte tyvärr).
Jag tittar på fakturan igen och två ord sticker ut ”Valva gård”.
– Ja, det känner jag till, det ligger i Maxebäck, säger den bestämda mannen i vit rock.

[Insert ”What the deuce” här]

Eh? Okej..? Googlade precis Valva Gård. Det är adressen för ett företag som heter Lergropen AB och ligger utanför Nyköping tydligen (vänta, måste googla Maxebäck också!)
Nä, inget Maxebäck (däremot många Max Bäck).

Har aldrig varit där vad jag kan minnas, vette tusan var jag fick det ifrån… Valva gård liksom.

Nu har jag gjort som ER (Escaping Realitys nya smeknamn 😉 ) föreslog – tagit en whisky! Nomnomnom!

Känner mig fortfarande risig, svettas och fryser om vartannat, tempen studsar mellan 36.6 och 37.7, halsen känns som brännässlor och taggtråd, illamåendet kommer och går och mina öron gör ont.

Undra om jag inte ska ta en till..? 😉

Bild från ikväll som får illustrera inlägget –

wpf_205843

Kommentarer till: "What the deuce?" (5)

  1. Haha, det är det första smeknamn jag haft sedan jag var typ sju år gammal. Men jag tar det, tack tack. Om du inte känner dig friskare efter en whiskey så ta en till! Förr eller senare hjälper det 😉

  2. Haha, jag hade ingen aning om att det var betydelsen!

  3. Avslöjad! Du vill ha en prins från landet å munkäftas med. 😀 😉 Undrar om min dåliga humor beror på ångorna från min fina cognac… 😀

Kommentera

