När man inte vågar…

Jag ringde sjukvårdsupplysningen idag. Ville veta hur jag ska göra med den här förkylningen som inte ger sig, har varannan-dag-feber och huvudet gör bara mer ont, nu är nacken stel också men det tror jag beror på mina häftiga nysningar haha!
Dessutom känns det som om höger öga ska hoppa ur sin håla när jag snyter mig, så jag snyter mig inte. Eller ja, åtminstone vääääldigt försiktigt.

Tror det är bihåleinflammation men jag ville höra om jag skulle vänta ut det eller gå till vårdcentralen på måndag.

Hon tyckte jag skulle komma in om det inte gav med sig eller blev värre, annars vänta till måndag.

Grejen är, jag vågar inte.

Vänta till måndag alltså.

Jag litar nämligen inte på att jag får sjukskrivningsintyg. Har ju varit hemma en vecka redan såatte…

Så jag ringer närakuten imorgon och ber om en tid. Vill de inte sjukskriva mig får jag ju pallra mig till jobbet ändå på måndag. Har ingen lust att ta ”tjänstledigt utan lön” för att en läkare inte skriver sjukintyg.

Kostar ju lite med akutbesök men bra mycket billigare än att förlora surt förvärvade tusenlappar…

Muntert så det förslår så här en lördagskväll, inte sant? 😉

Hoppas ni har det roligare än jag!

Hej ååå svej!

Kommentarer till: "När man inte vågar…" (6)

  1. Nemos matte sa:

    Men stackars dig! Hoppas verkligen att du blir sjukskriven för det där låter inte alls roligt. 😦

    Kram och krya på dig!

    • Nä, roligare kan man ju ha det. Hoppas verkligen jag får hjälp imorgon, Alvedon hjälper inte heller.
      Tack för omtanken, den värmer ❤

  2. Om du känner dig sämre å får högre feber så åk in. Hjärnhinneinflammation e inte att leka med om man får det.

  3. Bra att du kontaktar vården, vi har för mycket av en ”vänta och se” attityd i Sverige. Varför må dåligt längre än nödvändigt?

    • Precis! Tänk så mycket fortare folk skulle bli friska om de gick till doktorn i tid?
      En läkare på närakuten frågade mig ”Men, varför kommer du hit när du har blivit frisk? Du skulle kommit för två veckor sen!”
      Då hade jag lunginflammation och sen vägrade hostan ge med sig (det här är några år sen ska sägas). Det enda den stackars läkaren kunde göra var att sjukskriva mig, ge mig hostmedicin och få mig att lova att gå till doktorn när jag var sjuk haha!

Kommentera

