Dagens läkarbesök

Jodå, jag tog mig till närakuten idag.

Läkaren klämde i ansiktet och när han klämde vid höger öga ville jag ge honom en rak höger. I skrevet. Särskilt som han gjorde det en gång till efter att jag uttryckt smärtan i ett högljutt AOOOH!
Han lyssnade på lungorna och konstaterade sedan det jag trodde – bihåleinflammation.

Fasen, jag borde bli läkare.

Sen frågade jag om jag verkligen kunde jobba eftersom jag fortfarande har feber.

Det tyckte doktorn visst att jag kunde.

Egentligen vill jag säga (typ ganska upprört) –  ”MEN DIN ÄCKLIGA LILLA MODERATJÄVEL!!”

Men så sa jag ju inte så klart.

Jag förklarade sakligt att mitt arbete kräver att jag sitter framför datorn och  pratar i telefon ungefär 8 timmar om dagen och det funkar liksom inte att ha ett öga och en röst som bara funkar till hälften då.

Tänka sig att det förstod ju doktorn också så han skrev ett sjukintyg.

Om jag fick recept på antibiotika?

Nä.

Men jag fick ett jättefint digitalt recept på en nässpray som jag ska använda i tre dagar.

Och om det inte blir bättre då så ska jag gå till min vårdcentral för att få antibiotika.

Jomen tack då doktorn.

Nu ångrar jag inte alls att jag tvångshälsade på honom (han var inte så pigg på att ta i hand nämligen, förståeligt så här i efterhand) men min bacillrika hand 😉

Jorå, så var det med det.

Ha det finemang å kalas!

Kommentarer till: "Dagens läkarbesök" (4)

  1. Men vad fan?! Ja du är sjuk men du får ingen medicin. Vad är det för jävla läkare? Gå till en annan på en gång!

    • Min mamma reagerade med trött förvåning och jag undrar så här i efterhand om man inte skulle tagit blodprov också.
      Ska ta mig till en annan läkare i veckan 🙂

  2. Krya på dig! Hoppas du slipper käka penicillin ❤

Kommentera

