Filmtipset

Jo, jag skulle ju berätta om filmerna jag såg under min ledighet. 🙂

16 Blocks med Bruce Willis och Mos Def bland annat

En man ska vittna om poliskorruption i ett New York-distrikt och den utbrände polisen Jack Mosley ska eskortera vittnet 16 kvarter från häktet till rättssalen. Några kollegor till Jack vill förhindra att vittnet ska komma fram, och gör allt för att förhindra Jack och vittnet. Då Jack får reda på att fången ska vittna mot en av Jacks egna kollegor ställs han inför dilemmat om han ska visa lojalitet gentemot sina kollegor eller skydda vittnet.

Vi kände igen en del skådisar, dock inte till namnet, men både jag och mamma gillade filmen. Det var skönt stressigt och faktiskt, i min mening, så står och faller filmen helt och hållet med Mos Def. Hans karaktär Eddie Bunker är helt jävla underbar!
Den är rolig, engagerar och riktigt bra!

Safe House med Denzel Washington och Ryan Reynolds (Plus Fares Fares!)

Tobin Frost har undvikit att åka fast i nästan ett decennium. Tidigare var han av de bästa agenterna som CIA haft, nu överför han istället tillgångar och säljer underrättelseinformation till vem som helst med pengar.

Så snart Frost tagits in för förhör attackerar legosoldater det skyddade hus som CIA-nykomlingen Matt Weston är satt att bevaka.

Denzel Washington är alltid bra tycker jag och filmen är sevärd en sån där lördagkväll när det bara är skit på tv. Det är action, det är en hel del funderande kring vem som är god och vem som är ond också. Jag är inte så jätteförtjust i våldsfilmer men det här var ”befogat” våld så att säga och det var inte heller överdrivet.

Kommentarer till: "Filmtipset" (2)

  1. ullebengtsson sa:

    Kul med filmtips!

  2. Tack för tipsen, def ilmerna måste jag se! Har en viss förkärlek för action.

Kommentera

