Jag läser gärna horoskop och har alltid fått en känsla av hopp när det gäller kärlekshoroskop, men som luttrad ”horoskopläsare” har jag ändå tagit horoskopen med en balja salt, oavsett vad de gäller.

Idag fnös jag föraktfullt och tänkte ett bittert ”Jo, tjena hörrö…”

Man skulle nästan kunna påstå att jag gett upp hoppet om det där som alla anser är normalt att vilja ha, ni vet, drömpartner, ungar, Volvo, villa å vovve…

Hund har jag redan och villa vill jag ha så mycket att det nästan gör ont.

Om nån drömpartner ger fan i att dyka upp i mitt liv må så vara, bara jag får mitt hus liksom.

Jag har jagat runt på dejtingsajter, jag har träffat killar via kompisar och jobb, jag har blivit ihop med en kompis vid ett tillfälle men alltså, på riktigt, jag ooooorkar inte hålla på och jaga längre! Jag skiter fan i det här nu! Orkar inte jaga efter någons bekräftelse.

Tycker mig känna igen resonemanget så jag har nog varit på det här stället förut men shit the same. Det bevisar ju också att tesen ”när man slutar leta dyker drömpartnern upp” är ren jävla bullshit…

Glatt så det skvätter inte sant? 😉

Okej, ska ge er en liten lista som väger upp bitterheten och oglädjen –

  • Först och främst, det mest självklara – DET. ÄR. FREDAG!
  • Idag är sista dagen med antibiotika vilket innebär att jag imorgon kan dricka vin eller om jag känner för det; whisky!
  • Det är bara fyra timmar kvar tills jag får ta helg!
  • Och bara 39 minuter kvar till lunch. Idag blir det dessutom karré med potatiskroketter och whiskysås, fast några grönsaker kan jag inte påminna mig om att jag såg i lådan faktiskt. Attans. Verkligen. Jättesynd… 😉
  • Ikväll är det Crime Night på Kanal 9, synd bara att de bytt ut Rizzoli & Isles mot Big Brother (? What the? Har de dragit igång DET igen?! Herregud…)
    D6PfW
  • Njuter av att kunna lyssna på spellistor på Youtube, just nu är det en salig blandning men övervägande Five Finger Death Punch och A7X
  • Dessutom hittade jag ett band som var intressant, maybe inte för alla men The Pretty Reckless heter det, skönt och argt haha!

Så. Nu är det bara 32 minuter kvar till lunch 😉

Tjingeling å ha en underbar dag!

Kommentarer till: "Hoppsan, jag gav upp verkar det som?" (5)

  1. Ja rädda oss alla från big brother. Tänk att folk betalar för sån skit. Skulle aldrig offra en kväll när man kan umgås med vänner istället. 😀

    • Det var kul att se första gången det sändes men det är ju nog nu tycker jag, hela tv-världen svämmar ju över av kändiskåta ”vuxna” som gör vad som helst för att få synas…

  2. Ha ha, känner igen mig i oglädjen och minns inte ens när jag gav upp. 😆

    Ha en skön helg trots allt! 🙂 (Min feber tog nya tag i eftermiddags, så min helg kommer att gå i lugnets tecken…”gilla läget” var det, va?)

  3. Word! Fattar så väl vad du menar. Tröttheten är som bly i lederna. Vill ena dagen ge upp och andra fortsätta leta. Och ambivalensen kanske är ok. Det som gör en lycklig här och nu funkar väl, men önskar bara att det var lite starkare lycka vi pratade om. :/

Kommentera

