Dags för förändring!

Kollar taggen #utförsäkrad på Twitter och blir helt beklämd… Kollade även in sidan 86000.se. Fy fan.

Gjorde dessutom det där ”Allianstestet” (på mobilen så jag vet inte hur man kommer dit via datorn tyvärr) och mina resultat blev så här –

wpf_skatt

Okej. Först –

Jag KAN få betala den summan i skatt, det är inte säkert men jag KAN få betala den summan (fattar ju jag också att det knappast går att skräddarsy exakta siffror så där). Jag gissar att det är per år. Jag kan tala om för Alliansen att det gör mig faktiskt ingenting.

Kollade även mitt excel-ark jag använder för budget. Inkomster och utgifter, statistik över löneutveckling och sparande, allt finns där.

Jag har i princip samma siffror de senaste två åren. Jag har fått två rejäla löneförhöjningar dessutom. Hur kommer det sig då att siffran för hur mycket jag har kvar efter skatt är lika stor fortfarande?

Nä. Min förtidsröst behöver inte ändras, jag står fast vid att jag vill ha ett regeringsskifte.

Där var mina tankar om valet 2014…

Kommentarer till: "Dags för förändring!" (1)

  1. Stina´s Bucket sa:

    Tummen upp!

Kommentera

