Tillsammans igen

Inatt fick Kattas älskade mastiff återförenas med henne.

E, som fick äran att ta över Doriz när Katta gick bort, fick åka in akut inatt eftersom Doriz börjat andas konstigt och tungt, buken var spänd och hon var verkligen inte sig själv…

In på operation direkt, ingen magomvridning men när veterinären kom tillbaka till E var det allt annat än goda nyheter hen hade.

Lungkollaps och metastaser.

Lilla fina Doriz!

Bara ett år äldre än min egen fyrbenting och fort som tusan gick det. Hon hade inte visat några tecken alls innan… Men nu får hon i alla fall vara tillsammans med Katta igen. Mina älsklingar! Fan vad jag saknar Katta!

wpfkattadoriz

Gissa om jag kramade extra mycket på mastiffen här hemma när jag kom innanför dörren?

Kommentarer till: "Tillsammans igen" (10)

  1. Åh… 😦 Alltid lika tråkigt när sånt händer men skönt för Doriz att det gick fort i alla fall.

    • Ja, det var skönt för henne. Blir helt knäckt för Es skull dock, jag minns ju den där känslan så väl och vill liksom bara hålla ihop henne så hon inte faller sönder… 😦

  2. Åh fy… Massa kramar!!!

  3. Tack snälla för omtanken! ❤

  4. Jag grät! Och saknade Katta så mycket att jag grät ännu mer. Och lider med E som tagit så bra hand om hunden. Så förfärligt sorgligt.
    Vi var nog många som kramade om våra hundar extra mycket igår. Och idag…
    Kram och pussa din fina hund ❤

    • Ja, det var jobbigt att åka hem, men jag höll mig från att fulgråta i bilen (sminket rinner och jag blir trafikfarlig) men alltså… det var tungt!
      Men samtidigt kände jag ett lugn, nu är de tillsammans igen, nu är Doriz hos Katta ❤

  5. Jag känner som du, att nu är cirkeln sluten och de får vara tillsammans igen. Jag ser framför mig deras kära återseende!!

Kommentera

