Livet med EDS

Alltid nya grejer, alltid grejer som en inte förstår och alltid frågan – ”Är det EDS eller nåt annat skit?”

Jag har ju en tumme som efter tre separata incidenter under ett och samma år, fortfarande gör ont. Det har jag vant mig vid, det gör mer eller mindre ont, aldrig inte alls. Jag gillar läget.
Idag började det göra ont i mjukdelen mellan lillfingret och handleden, på utsidan. Ungefär som om jag fått ett hårt slag där.

Värry spännande.

Rycker på axlarna och tänker: ”Det ska väl vara så nu då”.

Ett ilsket lila/blått blåmärke på vaden som jag inte har en aning om hur det kom dit.

Jag gillar läget.

Yrsel, illamående, smärta i ”lymfkörtelsamlingen” i magen, trötthet, nervinklämning i höften och trött rygg.

Jag gillar läget.

Men allvarligt, kan nån människa förklara varför … eller äh, det behöver ni inte göra, jag fattar ju att det är EDS:en som lever rövare, men det är sjuuukt irriterande att min ena häl känns som den har krossats varje steg jag tar. Ytterst otrevligt. Faktiskt.

Det var bara det jag ville. Nu. Återkommer. 🙂

Kommentarer till: "Livet med EDS" (5)

  1. Det är otroligt starkt av dig att du orkar vara så rolig och positiv som du är, jag är mäkta imponerad. Jag vet att EDS inte försvinner men hoppas ändå att dina smärtor ger med sig iallafall lite.

    • Tack! Jag försöker tackla ”skiten” med humor, fick lära mig det av Katta. ❤
      Jag har ju som tur är en bra läkare som hjälper mig med smärtlindring. 🙂

  2. Usch! E de fettkuddarna under hälen som e på g att försvinna? Själv får jag blåmärken när jag lyfter typ 3-4 kg. Hade 10 st på höger underarm å 2 på den vänstra. Inga stora blaffor utan som en 10-kronas storlek. Tråkigt att din mage börjar krångla så. Men det e fortfarande viktigt att de kollar upp dig så man inte missar något allvarligt. Allt e inte eds. Kram!

    • Uuh! Det låter otrevligt, hoppas verkligen jag får behålla mina fettkuddar! 😀
      Hittade ett avlångt blåmärke på låret idag, värry konstigt.
      Hoppas du får en diagnos snart! 🙂

      • Jag kom inte med i denna omgång utan får vänta ett tag. Lång kö till genetik. Jag gissar på att det tar tid att kartlägga allt. Det är många journaler att gå igenom. Utöver mina så e det pappa och min farbrors journaler att läsa med.

Kommentera

