Avundsjukans fula tryne

Visar sig gång på gång på jobbet.

Igår hade de tydligen ett ”möte” OM mig inne på min gruppchefs rum.Alltså… allvarligt?! Det här är så kallade VUXNA människor som inte kan stå för vad de sagt, som inte törs säga vad de tycker när jag frågar de rakt ut och som dessutom försöker misskreditera mig hos min chef!

Vad. I. Hela. Helvetet?!

Alltså. Jag orkar inte. Vad är det för människor egentligen? Människor jag har jobbat med, festat med och haft kul med på arbetstid, några så länge som tretton år! Helt plötsligt snackas det bakom ryggen på mig, jag är utesluten, jag betraktas som fienden… De kan fan dra åt helvete allihop! Kräks på människor som är så jävla falska!

Nej, jag är inte särskilt nedstämd eller ens förvånad, bara enormt besviken på sättet de väljer att tackla problemet på. Jag har inte gjort något fel, vare sig med beslut eller tidrapportering, så här sitter jag och låter skitförbannad samtidigt som jag lugnt lutar mig tillbaka och önskar att jag hade popcorn inför nästa episod av den här såpan… 😉

Vad jag tycker om det illustreras bäst med följande bild –

quotes-1109

(Bilden är från Mediawebbapps.com)

Kommentarer till: "Avundsjukans fula tryne" (9)

  1. Vad elakt! De kan faktiskt dra åt skogen. Annars brukar ju grabbar säga rakt ut men jag tycker de e en bunt kärringar som beter sig så mot dig. På morgonen har de säkert papiljotter, morgonrock å skvallerblaska för de verkar ha problem med klimakteriet. Fy vad elak jag e…. vet du vad de värsta e… jag njuter av det! 😀 😀 😉

    Stå på dig nu 🙂 Jag vet att du fixar det. Hade jag rätt kontakter skulle jag fixa ett jobb till dig för du kan inte ha det så här. Dom (det) är skit inte du.

    • Trivs väldigt bra med mitt jobb, det är bara alla drama-queens jag blir trött på. Jag vet inte… de får väl tråkigt ibland i sina liv och måste leka hela havet stormar på jobbet (för jag tror inte de får göra det hemma nämligen 😉 😛 )

      • Gissar på att deras brudar kör hårt med dem… tvätta, städa mm. Men man behöver ju inte bete sig som en skitstövel för det utan se jobbet som en fri zon. 🙂

  2. Usch 😦 Det finns fan folk till allt. ❤

  3. Men gudars… är de tretton eller? Vilket sandlådebeteende 😦 Vad ledsen det gör mig! Skönt att du käkar mental popcorn ändå.

    Massa kramar!

    • Mentala popcorn is da shit! 😉
      Helst vill jag ju ge var och en en high five i nyllet med en betongsugga, men så får man ju inte göra…. tror det skulle bli en väldigt tråkig stämning då… 😛
      Fattar verkligen inte vad de pysslar med….

  4. Det är ju helt sjukt att sådant händer bland vuxna människor, starkt av dig att inte låta dig bli indragen i dramat!

Kommentera

