Tomma tunnor skramlar mest

Mmm, det har ju varit enormt turbulent på jobbet ett tag nu. Mycket skitsnack, avundsjuka, falskhet och tja, sånt där somliga pysslar med i högstadiet.

Igår fick jag som jag ville – vi ska ha ett möte med samtliga inblandade idag.

Jag vill nämligen veta vad som sagts bakom min rygg och hur de försvarar det de gjort mot mig.

Eller ja, jag är inte så nödvändigt intresserad av exakt vad de TYCKER om mig, det är ju faktiskt deras ensak, men lögnerna vill jag gärna höra så jag ÅTERIGEN kan förklara (de verkar vara enormt trögfattade de här människorna) hur det ligger till.

Men!

Den som startat alltihop, den som varit drivande i hela det här skvaller/skitsnack-drevet som gått mot mig… den killen är inte längre intresserad av ett möte. Han är inte intresserad av mina arbetade timmar eller att förklara sig. Han dyker med största sannolikhet inte upp ens en gång.

Hur som helst har det lugnat ner sig i kroppen, det var liksom det jag behövde, ett beslut. Inte en massa mesande och konflikträdda skvalleridioter.

Även på familjefronten har det lugnat sig.

Så vad har jag kvar att gnälla på nu då?

Inte mycket. Inte mycket alls faktiskt. 😉

Kan ju liksom inte gå omkring och vara småförbannad på konflikträdda människor hela dagarna, då får jag ju snart nån sorts pulserande åderbråck i pannan eller nåt haha!

Haft ont i huvudet, magen och mått illa de senaste veckorna, men det är ju stressrelaterat så nu har jag bara ont i huvudet (att det hänger kvar beror på annat, t ex träningsvärk i nacke och rygg, dvs spänningar i kroppen).

Har i och för sig känt av gallan de senaste dagarna också, den kanske också reagerar på stress i kroppen? Känns ganska logiskt faktiskt.

Tänk vad ett gäng tomma tunnor kan orsaka!

Jaja, shit the same, idag hoppas jag få hämta ut mitt paket från hennabutiken.se! Yeay! Har beställt lite nya ”schampon”, Amla och Shikakai, och så naturligtvis mer av det jag har – Rheeta.

(Skulle varit en bild här men näe, nätet här på jobbet är så enormt långsamt att det liksom inte händer nånting när jag försöker… prutt! Men tänk er en bild på en tunna och i den sitter en liten förvånad mask som kikar upp över kanten. Eller kanske ett sprakande höstlandskap i rött, orange och gult med solreflexer som leker mellan de gulnande höstlöven i trädkronorna… eller nåt sånt… )

Kommentarer till: "Tomma tunnor skramlar mest" (7)

  1. Även om jag ju följer din blogg så har jag inte riktigt fattat vad de bråkar om? Dina arbetade timmar? Feeling korkad. (Du har iofs kanske inte skrivit rätt ut för att du valt att låta bli…)

    Jättebra med ett möte!
    Hoppas det snart är över… Jäkla sandlådefasoner.

    Kram!

    • Jag tror faktiskt inte jag skrivit ut det så det blir förståeligt så du behöver inte känna dig korkad 🙂
      Det handlar om arbetade timmar och att jag har fler såna och således får mer betalt, det är alltså min beordrade övertid det gnälls om. De hävdar att jag skriver för många timmar, att jag smiter från jobbet och alltså fuskar med min tid.

      Ja, jag hoppas verkligen det. Många sura miner just nu på en del kollegor. Blir helt förundrad över att vuxna karlar kan vara så inihelvete konflikträdda och snacka skit och ljuga så!

      Kram!

  2. ullebengtsson sa:

    Bra med möte! Förstår att det lugnar ned sig i kroppen!

    • Ja, jag fick nästan som jag ville, de två (ja, det var tydligen två stycken) som var drivande fegade ur och vägrade infinna sig…
      Kändes ändå som att jag ”vann” så att säga. Så nu är det lugnt, risken finns ju att jag åker på migrän imorgon, brukar bli så när spänningarna släpper…

  3. Nemos matte sa:

    Konflikter och tjafs på jobbet tar en enorm energi… skönt att det har lugnat ner sig! Men vad tragiskt med folk som beter sig så omoget.

    Beundrar som vanligt din positiva inställning till livet och försöker lära mig. 🙂

    • Ja, det är helt otroligt. Blir trött både mentalt och fysiskt.. Det värsta är att det inte blir jag som blir lidande när de här små människorna motarbetar mig för att de tycker jag är dum, det är ju våra kunder/beställare. Inte så proffsigt.

      Men det är ju de som gör fel (gnällspikarna alltså, inte vår beställare haha!) så jag sitter bara här och äter mina mentala popcorn hähä!

      Tack så mycket, dina ord värmer gott! 🙂

  4. Stina´s Bucket sa:

    Varför ens bry sig om andra som gnäller.
    Inte ditt fel om du bli beodrad övertid eller, be dem gå och gnälla hos chefen.
    Om du nu skulle fuska så är det ju ditt problem om du skulle bli upptäckt ( inte för att jag vet om du gör det eller tror det ;)) – då får ju du bita i det sura äpplet och inte någon annan.
    Hur som, hoppas det löser sig…

Kommentera

