Igår testade jag nytt pulver-schampo, tror jag gjorde ett misstag dock, blandade båda påsarna i samma burk (så nu kan jag inte testa de var för sig).
Blandade Amla och Shikakai i en glasburk och tog sen ½ dl av den blandningen tillsammans med hett vatten och en matsked honung.

Om jag säger så här –

Det blev FLUFF i skallen haha!

Har inte haft någon mousse eller nåt i håret men wow! Vilken volym!

Tror som sagt att jag måste klippa mig, för även om håret är jättelent så är det risigt tyvärr. Kan ju vara så att stressen från jobbet och kollegornas beteende har ”risat till” håret lite extra mycket också.

Det här är jättekul tycker jag, håret känns inte så skitigt efter två dagar längre så jag tror det börjar vänja sig vid att tvättas mer sällan. Yeay!

Gårdagens blandning var också lite mer mjuk och fluffig än den vanliga (som har konsistens av typ välling) så det kändes nästan som att ha ett löddrande schampo i skallen 🙂

Ingen bild idag, men det blev blankt och som sagt, värry fluffigt haha!

Kommentera

