Dr Bra är för bra

Ja. Problemet med Dr Bra är ju att han är ”för” bra, alla vill ha honom nämligen. Jag fattar faktiskt inte hur han pallar och är rädd att han rätt som det är går in i väggen…

Men men, den dagen den sorgen.

Och varför skriver jag om Dr Bra då? Jag ska ju ändå inte få träffa honom (eftersom han är så bra så hinner han inte träffa mig just nu, så jag får träffa Dr R istället).

Jag har ett problem. Ett nytt. Ett som, om jag varit någon annan stans i livet, skulle orsakat stor ångest.

Förra helgen ramlade jag nämligen igen. Eller ja, min kropp la av och jag ramlade.

Det har hänt förut att jag blivit ”tillfälligt förlamad” och bara första gången blev jag rädd. Numer gillar jag läget och ligger kvar (har inget annat val i och för sig men ni hajar) och väntar ut anfallet.

Grejen är att det var annorlunda den här gången –

Jag låg i soffan och spelade mobilspel, hunden ville ut så jag satte mig upp och pratade en stund med honom, förklarade att jag skulle på toa först och så skulle vi gå sen. Jag har ju nämligen lite lågt blodtryck och dessutom var jag svintrött så jag tog det väldigt lugnt. Ställde mig upp och funderade på om jag skulle sträcka på mig eller låta bli. Kände att ”jo, jag behöver sträcka på mig” och precis när jag är i slutpositionen av sträckningen bubblar det till som kolsyra genom hela kroppen och jag faller handlöst ner i soffan. Tur den är mjuk! 😉

Jag är hela tiden vid medvetande (vad jag minns i alla fall) och ser allt som händer. Det är bara det att jag inte kan röra mig. Kan inte röra en enda muskel utan som sagt bara gilla läget och vänta ut anfallet. Har inga kramper eller smärta utan ligger bara som en väljäst deg i soffan.

Det är ju tur att jag har bloggen, annars hade jag inte kommit ihåg att senast det hände var för två år sen (jag trodde det var minst fyra). Så jag ska till Dr R nästa vecka. Eftersom Dr Bra är för bra för mitt bästa och upptagen på annat håll 😉

Enda smärtan jag har som är utöver den vanliga EDS-smärtan, är korsryggen och lite i nacken och bakhuvudet.

Nåja, jag har ju Citodon hemma om det skulle behövas 🙂

Så.

Det var allt jag hade just nu. Känns mer som det här inlägget är nån sorts kom-ihåg-lapp för mig själv men men, har ni nån idé om vad som hände får ni gärna berätta för jag har ingen aning!

Kommentarer till: "Dr Bra är för bra" (12)

  1. Oj så otäckt! Hoppas doktor R(ätt så bra iaf?) kan ge dig några svar…
    Kram

  2. Usch, det låter riktigt otäckt! Jag hade varit skiträdd! Hoppas det går MINST två år till innan du behöver råka ut för det igen!

    • Första gången det hände var jag inte så kaxig faktiskt, så då fick jag ligga extra länge och vänta ut det.
      Hoppas Dr R kan ge nåt svar på vad tusan det var som hände!

  3. Skumt. Nerver?

  4. Sen slog mig tanken… chiari mailformation? Mycket av det du har berättat stämmer med symtomen.

  5. Nemos matte sa:

    Det låter fruktansvärt obehagligt! Hoppas som de övriga att du får svar på vad det är och att du får slippa det i fortsättningen.

  6. ullebengtsson sa:

    Läbbigt!

Kommentera

