Oh honey!

Ja, alltså, i söndags tvättade jag håret med ”pulver-tvätten”, i måndags hade jag i honung i längderna eftersom håret kändes lite torrt… Whoa! Wow! Blev fantastiskt!

Igår gjorde jag likadant och i morse ja… håret ser inte ett dugg skitigt ut! :O Älskar det här!

Dessutom körde jag en ansiktsskrubb med honung och lite bikarbonat, helt underbart! Funkar fint att bara tvätta ansiktet med honung också, det blir rent och lent. Dessutom luktar det gott (om man gillar doften av honung förstås).
Ta lite vatten i handen först bara så det inte blir så klibbigt, alltså blöt handen – skaka av vattnet – häll upp en klick honung – tvätta ansiktet. Jag använder flytande honung.

Lite nyfiken på det där med äggtvätt också… (Hamnade på en no ‘poo-blogg som skrev om just det när jag surfade runt efter bilder på honung… jag är verkligen JÄTTEBRA på att googla hähä!)

Ja, alltså… hur man tvättar ägg vet jag (jävligt försiktigt!). Hur nödvändigt det är låter jag vara osagt dock, men tvätta håret med ägg låter som en rätt geggig historia faktiskt. Och sköljer man med för varmt vatten blir det tydligen äggröra i skallen, äh jag tror jag hoppar det faktiskt.

Honung funkar ju för mig och så har jag ju mitt pulver såatte… if it ain’t broken, don’t fix it!

Kanske varva med pulver, honung och sen balsammetoden? Nu när ändå håret är fritt från silikon och kemiskt skräp så borde det ju inte spela någon roll om jag byter metod lite då och då eftersom det är no ‘poo alltihop 🙂

Hmm, måste nog köpa mer honung… Jag använder det ju både till håret, ansiktet, på mackorna (när jag vill lyxa till det lite) och på müslin på morgonen.. Kan man köpa en 3-litersdunk tro?

honey_w520

Kommentera

