Rusa tack!

Okej. Pulsen gick upp lite men jag tänker göra som jag gjort vid mina anfall, hålla mig lugn för att inte förvärra saken. Jag hade ställt en anonym fråga på 1177.se och fick svar idag. Tänker inte lägga ut hela svaret men de första meningarna sa så här –

//Först av allt vill jag säga att du definitivt bör söka läkare. Det beskriver är inte normalt och du bör bli undersökt för att få hjälp att förhindra att det händer igen…//

Eh? Ojsan.

Så just nu kämpar jag för att ignorera att det pirrar i tungan och att jag är så trött att jag helst vill sova bara. Tror för övrigt att tung-pirret beror på att jag är trött, inget annat.

Nackdelen med att vara jag just nu är att anfallet kom när jag sträckte på mig.
Mina leder är ju som bekant överrörliga och låser sig ibland och min rygg är trött och spänd vilket gör att jag vill… just det, sträcka på mig. Men jag törs inte faktiskt. Så jag känner mig lite obekväm i kroppen just nu skulle man kunna säga… Det känns som om mina inre organ och skelett försöker lägga sig rätt i en påse geléhallon, inte helt enkelt faktiskt, om man nu inte törs sträcka på sig och lägga de tillrätta.

Jaja, idag har jag i alla fall ett fotojobb att göra så jag kommer inte ha tid att noja över det initiala läkarsvaret utan kan fokusera (i dubbel bemärkelse) på jobb.

Förresten testade jag att tvätta håret med balsam igår, funkade fint det också, förutom att jag får mjölksyra i armarna av att massera hårbotten så länge men det löser sig det med. Nu är ju håret rent så det behöver inte tvättas förrän på söndag 🙂

Kommentarer till: "Rusa tack!" (10)

  1. Uuuäääää läskigt!
    KRAM

  2. Jag hoppas du kommer till läkaren snart och att du kan få hjälp, det där är ju skitläskigt!

  3. var rädd om dig! Det låter inge kul :/
    Kram kram

  4. Nemos matte sa:

    Har inget mer att säga än att jag håller med övriga.

    Hoppas du har en riktigt skön helg i alla fall och att förkylningen håller sig nån annanstans! 🙂

    • Jag försökte mota förkylningen med whisky igår och glass idag, verkar funka bäst med glassen hähä! Ska nog ta lite till.
      Och så knarkar jag nässpray, det ska nog gå bra det här! *tänker positivt* 😀

  5. Nej tungan pirrar inte för att man e trött. När något pirrar beror det på nerver i kläm, b-12 brist eller nåt i den stilen. Personer med EDS har ju glesare bindväv och många har problem med känselbortfall för nerverna töjs ut. Så din tunga e inte lat. Så de så. Krya på dig nu och hoppas de kommer fram till en lösning 🙂

    • Tror det är nerver som hamnar i kläm, de gör ofta det 🙂 (Nu pirrar den inte längre!)
      Min tunga är enormt vältränad, jag babblar typ konstant haha!

Kommentera

