Hockeysmurfen tipsar

Hittade en ny EDS-sida idag, via Twitter –

Zebras everywhere fight for EDS

Mycket information och i min stil eftersom det då och då dyker upp bilder av den här kalibern –

eds1

Bild från sidan ”You know you have EDS when…” på Facebook.

Jag är förresten med i två EDS-grupper, en svensk och en engelsk. De är sååå olika och oftare än sällan är jag inne i den engelsktalande (skrivande) gruppen, den där EDSen och smärtorna och alla problem med EDS är sekundärt, det som fokuseras på är –

VAD kan du göra? Vad VILL du göra? Oavsett, vi stöttar, kommer med goda råd och hejarop!

Jepp, så är det. Älskar den gruppen! 😀

Kommentarer till: "Hockeysmurfen tipsar" (10)

  1. ullebengtsson sa:

    Låter som en härlig grupp!

  2. Nemos matte sa:

    Vet ingenting om vad det innebär att leva med EDS eller annan kronisk sjukdom, men håller med föregående: låter som en härlig grupp! Kan tänka mig att det är skönt att prata med människor i samma situation.

    (Förresten… härlig bild! 🙂 )

    • Ja, jag är superglad att jag hittade den! Det är liksom inga krav, mer peppande när det gäller träning (kanske borde skrivit att det är en träningsgrupp för EDSare, eller mer typ ”gör så mycket du kan”-grupp 🙂 )

      Älskar de där bilderna, de är väldigt klockrena 😀

  3. Bra, man behöver sådanna människor omkring sig när man har det tufft!

  4. Annars verkar ju allt gå ut på vem som e gnälligast å har det värst. Å de e jag nog inte ensam om att hata.

    • Håller med dig! Vet inte om de hamnat i nån ond spiral som förstärks av att de inte får adekvat hjälp från sjukvården men det blir ju liksom bara värre av att gnälla och tävla i vem som har flest diagnoser och mest ont och mest problem och …gaaah!

Kommentera

