Min gruppchef alltså…

Han gjorde en så underbar grej förra veckan. Och att jag skriver om det först nu är för att, ja… mitt minne är ju lite, oberäkneligt…

Så här var det –

GC (gruppchefen) körde bil inne i stan och när två filer gick ihop till en så kom en Lexus och försökte tränga sig in framför. Det var trångt och nu bara en fil. För att inte få sin egen bil repad bromsar GC och Lexusen tränger sig in framför.

Lyckan log och det blev rött längre fram. Vad gör min gruppchef då?

Kliver ur bilen, går fram till Lexusen och knackar på rutan.

Föraren tittar förvånat på honom och undrar vad han vill.

GC: ”Jag tror det är nåt fel på din bil”

LF (Lexusförare) lätt chockad: ”Va!?”

GC: ”Jaa, din blinkers verkar vara trasigt”

LF: ”Va? Nä?”

GC pekar bort mot sin bil: ”Jo. Den funkade inte när du trängde dig in framför mig därborta”

LF petar på blinkersspaken: ”Funkar den nu då?”

GC ler brett (och jag gissar smått överlägset): ”Ja. Nu funkar den”.

Hähä! Ibland glimrar han till lite extra den där killen 🙂

 

Kommentarer till: "Min gruppchef alltså…" (4)

  1. Nemos matte sa:

    Jag fick just en ny idol. 😀

  2. Fantastiskt, vilken kille! Hoppas jag är modig och snabbtänkt nog att göra något liknande någon gång.

Kommentera

