Dagens diagnos

Vad var det jag sa?

Blodtrycksfall.

Eller ja, doktorn sa att det där var jäääättejättekonstigt. Och flera gånger frågade han om det fanns vittnen till mina anfall. Och när jag sa att jag ju har lite lågt blodtryck frågade han snabbt: ”VEM HAR SAGT DET?!”

Eh? Jag. Haha!

Sen kollade han hela min journal efter ”bevis” på att jag har lågt blodtryck, han hittade inte mycket.

Undrar lite om han ville bli polis när han var liten, eller detektiv kanske, så som han letade haha!

Hur som helst, den här läkaren är duktig på det han gör, han har lång erfarenhet och utförde dessutom samma tester som neurologen gjorde i somras. Plus att han lyssnade på hjärtat och tog blodtrycket, både när jag låg och sen när jag stod. Blodtrycket var exakt samma, 130/80. Lite högre än normalt men ändå helt normalt eftersom jag var lite stressad (höll på att komma försent nämligen).

Så då så. Färdig! 🙂

Kommentarer till: "Dagens diagnos" (13)

  1. ullebengtsson sa:

    Låter som en rätt obehagligt läkarbesök.

    • Han sa att jag skulle komma tillbaka om det hände igen, men det verkar lite onödigt tycker jag. Jag har ju liksom aldrig några vittnen på händelserna…

  2. Hej! Måste säga att det låter inte bra med anfallen. De måste utreda dig ordentligt!!! Så man vet varför! Billionte skrämma upp dig på något sätt och känner ju inte dig IRL men så här kan du ju inte ha det!!! Inte ok!! Har du tex gjort MR röntgen huvudet/ kropp? Kollat så det inte är nån muskelgrej eller epilepsi tex? Som sagt vill inte skrämma upp men se till att du får svar och hjälp av läkare! Till olika spec. Kämpa på ❤

  3. Vill inte skulle det stå 😉

  4. Så du vet fortfarande inte vad det beror på? Läkaren hittade ingen orsak trots detektivabetet?

    • Nja, doktorn sa att det mest troliga var blodtrycksfall men det var konstigt att jag blev förlamad och aldrig hade slagit mig när jag ramlat tidigare (turgumma?)
      Är väl bara göra som med allt annat, gilla läget och hoppas på att det finns vittnen nästa gång det händer…

  5. Har ju också haft min beskärda del av mystiska kroppsfenomen. Under en period satt jag (som du kanske minns) i rullstol för att jag inte kunde styra mina ben särskilt bra. Jag hade speciellt svårt att lyfta upp dem från golvet så jag liksom släpade dem efter mig. Läkarna hittade aldrig någon riktigt bra förklaring på detta men dom såg att jag hade rätt så förhöjda inflammationsvärden samtidigt så därför drog dom slutsatsen att det var ett skov och kanske ”något som låg i kläm”. Hur som helst så försvann detta problem tack och lov ett par månader senare. Min egen teori är att det kan ha att göra med min överrörlighet mellan de översta nackkotorna, får man en svullnad där så kan det ge märkliga fenomen. Men det har jag självklart inget belägg för och läkarna brukar ju som bekant inte vara så pigga på att lägga ned någon tid på patienternas egna hypoteser. Jag antar att du säkert också är överrörlig i nacken?!

    Jag tycker i alla fall att det inte låter som om du hade ett toppenbesök hos läkaren, men jag förstår samtidigt om dina förväntningar inte var så höga och att du inte orkar bråka om det hela. Man blir tyvärr lite likgiltig med tiden. I alla fall om man tillhör gruppen medicinska zebror, och det gör vi ju uppenbarligen 😉

    PS. Nu är det inte länge kvar innan vår familj utökas. Den första december har jag fått tid för kejsarsnitt. Ska bli så skönt/nervöst/spännande/läskigt/fantastiskt!

    • Heeeej! 😀 Åh vad roligt att se dig här!

      Jepp, har också överrörlig nacke så jag har alltid ont i huvudet, oftast värre på morgonen men det går över efter ett tag. Och om det inte gör det så räcker det med ett par Alvedon 🙂

      Hähä, näe, de flesta läkare brukar inte vara så pigga på det nej. Tyvärr fick jag ju inte komma till Dr Bra. Men du har helt rätt, man blir lite likgiltig och mina förväntningar var väldigt låga.

      Hur som helst är jag jätteglad för din och makens skull och jag håller tummar och tår för att du mår toppenbra med din (stora?) mage 🙂 ❤

      Kraaaam!

  6. Nemos matte sa:

    Obegripligt att ingen doktor hittar orsaken till dina problem! Förstår att det måste vara frustrerande…

    • Tur han inte sa den meningen som gör att jag får lust att bli extremt våldsam (impulskontroll är bra att ha) –
      ”Det är så ibland”
      Jag är som en treåring liksom, frågar ”varför” typ en miljard gånger haha!

      Är helt dyngtrött nu och har jour från fredag morgon till söndag morgon, men förhoppningsvis får jag sova lite emellanåt 🙂

  7. Magen mår bra och den är rätt så stor. Fast kanske inte fullt så stor som jag hade väntat mig?! (Hade liksom föreställt mig värsta valross-kaggen, men är rätt så tacksam för att det inte slog in). Det mesta har gått bra förutom ihärdiga foglossningssmärtor, men nu den senaste veckan har ett av mina knän börjat strejka. Har fått det undersökt och det är tydligen mycket instabilt (egentligen inget att bli chockad över). Varje gång jag böjer på benet så far knäskålen ur läge. Så nu måste jag vara väldigt försiktig med typ att gå i trappen, böja mig, sätta mig, tja – allt! Är lite rädd för att knät ska luxera totalt när jag är själv, för jag är ju inte precis smidig och jag vet inte om jag skulle nå ned till knäskålen för att dra den till rätta. Magen är liksom i vägen!

    Jaja, det är som det är. Jag ska bara hanka mig fram dessa sista fyra veckor, sen blir det andra bullar. Ser faktiskt fram emot att få min ”gamla” kropp tillbaka!

    Kraam!!

    • Uuuh! Foglossning! Ogilla!
      Hoppas du slipper knö ihop dig för att få knäskålen på rätt plats om den hoppar ur! Funkar det att ha knäskydd? Alltså ett sånt där med hål i för knäskålen? Eller det kanske blir värre då förresten, jag fick i alla fall mer ont i knät av det skyddet.

      Håller tummarna för dig att du fixar resterande veckor galant och önskar dig massor av lycka till!

      Kram!

Kommentera

