Experimentlusta

Jag har alltid gillat att experimentera med mitt hår, midjelångt, snaggat, axellångt, fohawk, blått, knallrött, svart, randigt (höll på i ungefär två år med det randiga, tog 4 timmar hos frissan varje gång) och så mycket kemiska produkter att mitt hår, och min frissa, till slut sa Stopp å belägg!

Nu med no poo så lever fortfarande lusten att testa nytt (kanske därför jag började med det?) Idag fick jag ett tips om en spray man kan göra själv, som tydligen är bra mot kliande hårbotten och främjar hårväxten. Dessutom skulle det vara nästan som ett torrschampo, håret håller sig fräscht längre.

”Hårspray”
(Mått för blandning i 30 ml-flaska)
4-6 krm MSM-pulver
Ca 1 tsk citronsaft
Vatten

MSM kanske jag inte skrivit om förresten? Det är aktivt svavel jag äter som tillskott. Det ska tydligen vara bra för det mesta, bland annat är det många EDS-are som äter det och säger att de får mindre ont. När det gäller mina smärtor så kan de ha lindrats av flera saker, t ex att jag försöker röra på mig så mycket som möjligt, att jag lyssnar bättre på kroppen när den säger Stopp, att jag mår bra psykiskt osv. Men jag tänker så här, med tanke på allt som hänt de senaste veckorna och att jag fortfarande sover sjukt dåligt av nån anledning, så kanske jag hade haft ÄNNU värre smärtor om jag inte åt MSM..?

Det ska dessutom vara bra för hår och naglar och hud och jodå, när man börjar äta MSM så drar tydligen nån sorts reningsprocess igång och jag fick finnar lite överallt. Och nu, efter tre veckor och mitt i mens – INGA finnar! Yeay! Normalt brukar jag få minst en sån där jättefinne precis innan mens, nu? Inte en tillstymmelse till storfinne hähä! Love it!

(Insåg nu när jag länkade till MSM-infon att jag nog visst skrivit om det men shit the same)

Jepp. Så var det med det. Mot förkylning verkar MSM däremot inte skydda… Nyser och hostar och har mig. Har inte riktigt tid att vara sjuk den här veckan så det är ju bara stå ut liksom.

Hoppas ni har det bra!

Kommentarer till: "Experimentlusta" (6)

  1. ullebengtsson sa:

    Har helt missat MSM, spännande.

    • Det är väldigt drygt också, tar ett kryddmått i yoggin på morgonen och burken är på 500g (kostade 288 spänn). Finns visserligen för 249 kronor på Granngården också (samma produkt bara det att burken står på hästavdelningen och inte på Apoteket haha!)
      Ska bli spännande att se den långvariga effekten. 🙂

  2. Intressant, har inte hört om MSM förr. Kanske skulle vara värt ett försök?

    • Ja, det är ju inte så dyrt och väldigt drygt så det skadar nog inte. 🙂 När burken är slut har det nog gått några månader och märker man ingen skillnad då så är det ju bara strunta i att köpa en ny burk 🙂

  3. Ända sen jag såg det här inlägget har jag tänkt fråga – har du bilder på det randiga? Låter ju ascoolt!!
    Kram

    • Jag ska ha bilder, men var de är det är en annan fråga haha!
      Möjligt att det ligger i externa hårddisken eller faktiskt på vanliga pappersbilder 🙂
      Ska leta i helgen, jag blev nämligen också sugen på att kolla mitt randiga hår haha!

Kommentera

