Okej, i lördags beställde jag från tre olika nätbutiker.

Det som blev dyrast var det som ska bli julklappar (kan inte skriva exakt vad eftersom det finns de som läser här som ska få julklappar haha!)

Hur som helst, det är bara Kosmetikkompaniet (KK) jag inte beställt från förut men det ska bli vansinnigt intressant att se vilket av paketen som –

1. Kommer först

2. Levereras vart

3. Är kompletta

Ja, alltså, punkt två… Två av företagen (eller var det bara ett? Oh well…) skriver att de levererar med Posten/DHL/nåtannat… såatte… ja. Intressant. Hoppas verkligen inte att KK använder DHL med tanke på hur de behandlar paket, och jag har beställt grejer i glas…

Beställde en ny vinterjacka däremot. Har haft min Didrikson-jacka både som hundjacka OCH på-jobbet-jacka. Inte så lyckat faktiskt. Vill ju försöka vara liiite snygg och städad på jobbet men det är svårt med dräggel-/Frolic-/snömoddlera-fläckar på jackan…

Så jag beställde en lite lättare variant från Engelsons –

7011_rod_dam_luva

Vinterparkas Umeå, 495 spänn. Lövlä!

Älskar att det är många fickor med dragkedjor eftersom jag använder jackan som andra använder handväskan haha!

Kommentarer till: "Klara – fäääärdiga – GÅ!" (2)

  1. Nemos matte sa:

    He he, här gäller STRIKT åtskillnad mellan jobbkläder och hemmadito. När jag kommer hem från jobbet tar jag av mig allt utom underkläderna i hallen innan jag går in, för där väntar vovven på att få överösa mig med dreggelpussar och hundhår… 😆 Jag har liksom insett att det är lättare att anpassa mig än att uppfostra honom… 😉

    • Nästan som här, byter om innan vi går promenad efter jobbet. Vanliga dräggelfläckar går bort med microfiberduk och lite vatten men där går gränsen liksom 🙂

Kommentera

