Dagens tips

Jo, alltså… Jag fick tips att jag kunde göra en snabbvariant av egen solid parfym med kokosolja och eteriska oljor så jag tänkte att… ”Eftersom jag inte har några eteriska oljor hemma så tar jag smakessencer istället, det har jag ju massor av!”

Mmmm, grejen är… att när man blandar i sånt, som egentligen ska blandas i typ kaksmet eller tårtfyllning, i kokosolja, ja, då blir det liksom lite rinnigt.

Hade jag haft eteriska oljor hade det tydligen funkat eftersom kokosoljan stelnar och då har man en fast parfym.

MEN!

Inget ont som inte har nåt gott med sig!

Eftersom det blev lite eh… ofast konsistens så använder jag min misslyckade parfym som hand- och fotkräm istället. Det finns flera fördelar med det, för det första doftar mina fötter ljuvligt (för en gångs skull haha!) och för det andra går kokosoljan in i huden supersnabbt!

Vad mina fötter (och händer) doftar?

Tja, själva parfymregeln är 20 – 50 – 30, toppnot – hjärtnot – basnot. Så jag tog 8 droppar ananas, 10 droppar tropical punch, 10 droppar champagne och 12 droppar viol. Sweet lord vad gott det doftar! 😀
De dropparna blandade jag i 2 matskedar kokosolja. Värmde upp den lite i micron först för att kunna blanda ordentligt sen hällde jag ner det i en tom burk jag hade hemma (ibland är det tur att jag sparar grejer haha!)

Ska försöka mig på att göra ”vanlig” sprayparfym också, men jag måste fixa en sprayflaska i glas först, plast gillar tydligen inte alkohol haha!

kokos

Den här har jag (bild från bloggen Nummer Trettiofyra, för övrigt en intressant blogg. Följ länken och kolla in alla bra saker du kan göra med kokosolja!)

Så där! Nu ska jag jobba igen. Tjabba å ha en underbar dag!

Kommentarer till: "Dagens tips" (2)

  1. Hallå där, Hockeysmurfen! Underbara kokosoljan som går att använda till såååå mycket.
    Själv använder jag den mest som hudkräm… men det var nästan en ”häxbrygd” du lyckades få till med alla ingredienser.
    Tack för att du länkar till mig, och meddelar att du lånar min bild 🙂
    Önskar Dig en härlig dag, kram Kate
    PS. Brynäs…… de ska väl ändå vara VIK ???!!!! *blink*

    • Hej svej! 🙂
      Hudkräm, smart! Ska jag nog göra när min ”syntet-kemikalie-kräm” är slut 🙂
      Ja det blev en salig blandning det där haha!

      P.S Alltid Brynäs! 😀 ❤

Kommentera

