Ganska dåligt faktiskt

Alltså. Jag är väl kanske bortskämd med bra service och snabba leveranser men det här är ju snart löjligt!

Den 15/11 (en lördag) beställde jag varor för drygt 2.000 hos Kosmetikkompaniet.
Den 18/11 mejlade jag och frågade var på hemsidan man kunde se status på beställningen, jag är van vid att man ser pågående status. Ni vet ”mottagen – packas – skickad”. Nä, sånt hade de inte, däremot fick jag veta att min order var registrerad hos de. Bra så. Men när kommer greeeejerna då?! *otålig som en barnunge dan innan julafton*

Svaret jag fick var att de har högt tryck just nu och det kan ta mellan 3-5 dagar innan beställningen skickas från de och då skulle jag få ett mejl om att det skickats.

Så. Ni som kan räkna i huvudet inser ju vartåt det här inlägget barkar men okej…

För sakens skull kan vi väl låtsas att ordern las på måndagen den 17/11.
Den 21/11 är fem dagar senare. Jag borde således fått ett mejl att mina varor skickats, inte sant?

Måndag idag. Den 24/11. 8 dagar efter att min order lagts.

Notera även det här –
Den 21/11, i fredags kväll alltså, beställde jag en ny jacka från Outnorth. Den skickades i söndags och paketet befinner sig nu värry nära mitt utlämningsställe. Joråsatte…

Jag säger så här:

OM jag får mina varor från KK i tid (det är ju liksom julklappar som ska göras) så kan jag överväga att eventuellt beställa därifrån igen. Som det ser ut nu, not so much alls faktiskt.

Nåja. Vad är väl en stor beställning till ett ganska litet företag..? Å andra sidan kanske de bara har en stackare som tar emot och packar och skickar ordrar, vad vet jag?

Kommentarer till: "Ganska dåligt faktiskt" (8)

  1. Det borde inte ta så lång tid inom Sverige, jag har fått saker levererade från andra delar av världen snabbare än så!

    • Precis min tanke också. Ringde idag och frågade om status på min order. Fick svar att den tydligen fortfarande inte är skickad men att hon skulle lägga in en prio på den.
      Eh? Det är väl ganska lite att begära när man efter 8 dagar fortfarande inte fått nåt mejl om att ordern är skickad trots att det sas 3-5 dagar…
      Har fortfarande inte fått mejl… ska tydligen skickas imorgon ”nångång”…

      Helt otroligt! Har hittat ett annat ”eko-företag” som jag ska beställa ifrån i fortsättningen istället, de har dessutom fått bra betyg av andra i en av FB-grupperna jag är med i.

      Oj, ett ”roman-svar” haha!

  2. Antar att vissa produkter tog slut :p Hoppas det dyker upp snart.

  3. ullebengtsson sa:

    Inte ok alls faktiskt!

Kommentera

