Slut som artist

Ja jädras vad jag har farit runt idag! Gjort av med pengar, skrattat, träffat härliga människor och tja, haft det riktigt bra!

Gissar bara nu men jag kommer nog få ”betala” för det imorgon för nu är jag helt slut i hela kroppen. Oh well…

En annan grej, apropå debaclet med att beställa… eller ja, beställa var ju aslätt, det är ju det här med att faktiskt FÅ grejerna som är problemet! Igår eftermiddag fick jag mejl om att Posten tagit emot en sk elektronisk förhandsinformation. Paketet har dock inte bokats för hämtning på företaget jag beställt från.

Om jag säger så här, under den här tiden har jag hunnit beställa, få, skickat tillbaka och fått  IGEN från Outnorth (nästan, den kommer imorgon)… Just saying…

Nä. Första och sista gången jag beställer från KK, även om deras kundservicepersonal är trevlig och bra så är faktiskt två veckor liiite väl långt för leverans inom Sverige. Jo, jag vet, just nu är det bara 10 dagar, men alltså, paketet har ju för fan inte skickats än! Gaaah!

Jag skickar paket med Posten i jobbet ibland och när man skickat iväg sk elektronisk förhandsinformation så betyder det bara att jag skickat meddelande till Posten att jag SKA skicka ett paket med de. Däremot måste jag boka en hämtning för att själva karusellen ska dra igång och våra kollegor/kunder ska få sina paket. Det tar ungefär en timme med packning, utskrift och sånt. Men vad vet jag. De, KK, har säkert tusentals ordrar och bara en stackare som jobbar med att försöka packa och skicka. Eller ja, det verkar så i alla fall. Dags att anställa fler kanske?

Som sagt, första och enda gången jag beställer därifrån.

Enda gången jag pallar med eller accepterar så lång leveranstid är när jag beställer skor från Frankrike, då brukar det ta två veckor… men det här är Sverige liksom!

Jepp. Så var det med det. Långt och lite gnälligt inlägg, men det är löning, snart fredag, jag har handlat lite på Ikea idag (yeay!) och i helgen blir det julpyssel! Wooohooo!

Kommentarer till: "Slut som artist" (3)

  1. ullebengtsson sa:

    Jag tycker inte du är ett dugg gnällig, det är under all kritik.

    • Kollade nu och paketet hämtades tydligen upp igår kväll och är ääääntligen på väg! Bättre sent än aldrig sägs det ju men alltså… gaaah!

Kommentera

