Tunnsått

Ja, i år blir det inte många julklappar. Inte för att jag har dåligt med pengar, utan för att jag är för trött för att hitta på såna där kluriga presenter. Det blir tydligen bara 2-3 stycken per skalle i år. Oh well… Jag tar igen det nästa år. Blir ju lite svårare också när jag bett om julklappstips från de som ska få, och jag inte får nåt svar på vad de önskar sig. Då får det bli som det blir.

Jag har ju ett par idéer som jag tyvärr inte kan avslöja här (av förklarliga skäl 😉 ) men det är också allt.

Personligen gillar jag egengjorda julklappar, gärna såna som går att äta haha! Min svägerska är fenomenal på såna! De är dessutom överösta med kärlek, älskar’t! Som när jag ett år fick hemgjord müsli med krossade pepparkakor i. Hon förklarade pepparkakorna med att jag ju mådde illa så ofta och just dessa små kakor var bra mot det. Hallå liksom!? Så omtänksamt och gulligt!

Är jättenyfiken på vad hon hittat på i år hehe!

Men just det där med ”köpe-klappar”… vilka jädras problem jag har i år!

Har fått min första julklapp också (om man inte räknar de jag fick från jobbet). Kom med posten igår. Grejen är att jag redan listat ut vad det är för nåt, men jag tänker ändå inte öppna den förrän julaftons morgon 🙂

Red_Christmas_present_on_white_background

(Bild från wikimedia.com)

Kommentarer till: "Tunnsått" (8)

  1. Tycker julklappar är överskattat men visst, någon kan man köpa/göra men julen är för mig en tillställning där man träffas och äter gott i första hand. Helst åker jag bort till varmare breddgrader 😁

    • Jag älskar julklappar! Både att ge och få, tror det är nån sorts barnslig längtan till det där som var…
      Julmys med familjen är ju så klart viktigast men julklapparna blir grädden på moset 🙂

  2. Att ge bort hemgjorda praliner går alltid hem 🙂 Lite jobbigt att göra dem bara.

  3. Jag gillar känslan när man går in i en butik, ser något och bara ”åh, den ska han/hon ha!” Tyvärr inträffar det alldeles för sällan.

  4. Nemos matte sa:

    Älskar också att både ge och få julklappar, den barnsligheten lär aldrig gå över. 😉

    Den roligaste julklapp jag har fått var ett litet häfte med text och bilder som min kompis gjorde åt mig när vi gick i gymnasiet och delade lägenhet. Det var läääängesen, man hade varken dator eller digitalkamera så det var handskriven text och en del ganska misslyckade foton – men fruktansvärt roligt i kombination! 🙂

Kommentera

