EDS är roligt

Eller ja, så jävla kul är det ju inte, men jag blir faktiskt fortfarande förvånad över hur min kropp beter sig ibland.

Det här med att det kan börja göra ont på ställen lite random så där och nervnyp och leder som hoppar ur led (helt eller delvis) utan yttre påverkan, ja… det är ju lite spännande faktiskt.

I förrgår upptäckte jag ett stort blåmärke på ovansidan av ena foten. Har ingen aning om hur jag fick det (så klart). Tänkte att det ju var konstigt, det gjorde ju inte ont. Eh. Jag är inte så bright ibland faktiskt… Jag tryckte nämligen tummen på blåmärket för att liksom verifiera faktumet att det inte gjorde ont…. som sagt, inte så bright.
Trodde jag skulle gå av! Satan vad ont det gjorde (no shit Sherlock?!)

Här skulle det ha varit en bild på mitt feta blåmärke men eftersom jag själv tycker andras fötter är lite otäcka så tänkte jag att någon annan kanske också tycker fötter är ganska otrevligt så jag lät bli. Visst är jag omtänksam så här till jul? 😉

Idag har jag träningsvärk. Det vet jag vad det kommer sig av. Jag lekte packåsna häromdagen. Handlade på fyra olika ställen och hämtade paket. Tungt. Sen kan jag ju inte låta bli att göra chins när jag går förbi min chins-stång vid sovrummet. Gillar faktiskt sån smärta.

Nä. Nu ska jag göra ett jobbryck igen. Förhoppningsvis kan jag gå hem tidigare imorgon (men det är ju egentligen inget att räkna med, men jag hoppas)!

Här får ni en bild på en annan sorts fot istället. Den är dessutom överjordiskt söt, fötter är inte särskilt söta (om de inte sitter på små barn förstås 😛 )

katt

Kommentarer till: "EDS är roligt" (6)

  1. Träningssmärta känns ju ändå ok. Men den attans nervsmärtan?? Den kan man faktiskt vara utan. Ledsmärtan känns lindrig i jämförelse. Även muskelsmärta kan kännas ok. Man ska ju aldrig jämföra smärta med andra för den e unik för varje person. Om någon tar tag i dig lite hårdare i armen känner du då smärta? På mig känns det som ådror går sönder och att det bränner. Helt skumt. Brukar bli några blåmärken då.

    Men snart ska jag få min tumled fixad så den slipper luxera. Känns ju bra men det blir lite jobbigt att fixa allt med en hand i 4 månader :p

    Å lilla fossingen på bilden e söt 🙂 Annat än mina fula fossingar som har en massa självsprickor.

    • Precis, träningsvärk är skönt! All annan smärta kan man klara sig utan.
      Om det gör ont eller inte beror ganska mycket på min dagsform också, ibland gör det brännande ont, ibland knappt alls.

  2. ullebengtsson sa:

    Gulligt! Hoppas på tidig hemgång för oss båda i morgon!

  3. Nemos matte sa:

    Försöker komma på någon vettig kommentar men det stupar på att jag faktiskt inte har en aning om vad det innebär att leva med ständig smärta. Kan dock föreställa mig hur jobbigt det måste vara.

    (Bilden!! Herregud!! ❤ )

    • Man vänjer sig vid smärta (men till skillnad från vad en del tror så betyder det inte att det gör mindre ont) men det är den där smärtan som liksom poppar upp som gubben i lådan helt plötsligt som är en aning irriterande faktiskt haha!

      Visst var den söt! Dog sötdöden tror jag! ❤

Kommentera

