Humörsvängningar

Antingen är det tillfälligt eftersom jag snart ska ha mens eller också är det så att jag helt enkelt fått nog av folks enorma brist på att använda sin hjärna.

Jag blir uppriktigt förbannad på folks dumhet och vill skriva både det ena och det andra till folk på nätet.

Till exempel en FB-grupp för EDSare. Vill skriva –

”Men faaaan vad ni gnäller!!! Tror ni att det blir bättre av det eller!? Ni har en KRONISK sjukdom! Sluta tyck synd om er själva och leta fel och gör det BÄSTA av situationen istället era jävla offer!!”

Men så får man ju inte skriva. Det är ju faktiskt ganska otrevligt. Så jag lämnar gruppen åt sitt öde och sitt gnäll.

En annan grupp där det då och då dyker upp frågor som ”Jag har en medicinsk åkomma, kan jag använda matolja/kolodialt silver/dammtussar istället för att gå till doktorn och få antiseptisk salva?”
Eh? Men ditt jävla dumhuvud, gå till doktorn!

Ytterligare en grupp där samma fråga dyker upp flera gånger ”Kan jag använda den här produkten eller är det silikon/gift/små dumpertruckar i den?”
Hett tips – Googla, din jävla latmask! Eller SÖK i gruppen. Fett lätt men allting ska ju fås gratis och utan ansträngning nu för tiden. Bortskämda små as.

Eller de här idioterna som delar vad skit som helst från nätet. Till exempel en artikel om en kvinna som blev skelögd av att se nån film i 3D på bio… Alltså, kom igeeeen folket! Använd skallen! Insidan alltså!

Herregud… det går fan åt helvete med mänskligheten..!

Tro’ faen ja’ håll på å bli bitter…

Såja. Eftersom jag fortfarande är ledig så tar jag mig ett glas vin och njuter av hundens sällskap istället (och kopplar bort alla dumhuvuden på nätet, jag orkar fan inte mer ikväll)

Skönt att jag har bloggläsare som är kloka som två fulla bibliotek i alla fall, ni är fan bäst!

Kommentarer till: "Humörsvängningar" (12)

  1. Hahaha, underbart! Känner igen mig precis i det där, får samma reaktion på idioter som du får. Avreagera på du, det är nyttigt!

  2. *tar åt mig av den sista meningen* hähä

  3. Japp så e de. Tror folk gillar att gnälla för att få uppmärksamhet. Även jag känner mig gnällig ibland :p Jag deltar nästan inte alls i grupper pga gnäll och att människor e extrema. Sen hamnar alla diskussioner på sandlådenivå och det e rätt tröttsamt. Allt verkar handla om bekräftelse.

    Um snälla ord du har om oss läsare 🙂 Tack! Men finns det en bra bloggare bakom texten så får man vettiga svar (nåja inte alltid från mig) tillbaks. Fast min hjärna e ju som den är 😀

    Hur man botar bitterhet??? Ut i solen unge å ge sjutton i grupperna!!!! 😉 😀

    Sen när du varit ute kan du göra en flaska hemmagjord Baylis.

    5-7 dl grädde
    2 msk kakao
    2 msk starkt expressopulver eller starkt kaffe
    1 vaniljstång
    1/2 dl vatten + 3 msk socker eller råsocker kokas till sockerlag
    2-3 dl florsocker
    2,5 dl irländsk whiskey
    3 äggulor

    Koka ihop vatten och 3 msk socker till en sockerlag. Blanda sockerlag med grädde, kakao, kaffe, vaniljstång med urgröpt vanilj. Koka försiktigt i ca 10 min. Det ska tjockna.

    Låt svalna.

    Häll i äggulor och rör. Sen till sist whiskey. Smaka av så det inte blir för starkt. Häll i mer grädde om det blir för starkt. Töm upp i en flaska. Spara gärna vaniljstång i flaskan över natt. Smakar bäst dagen efter 🙂 Jag använde Jameson men man kan testa med andra whiskey för att få annan smak. Funkar även att ha rom istället för whiskey men då blir det ingen baylis men det e urgott.

    Drick och njut tillsammans med dina fina vänner 🙂 Å vips så finns ingen bitterhet kvar 😉

    Ha en underbar nyår allihop.

  4. Haha men den artikeln var ju rolig 😉 Sundsvallsbladet är humor!

    Men jag förstår vad du menar. Min man och jag pratar ofta om det där – att i bloggar/forum/fb/livet i allmänhet fastna i en situation och gräva ner sig i den. Min syn är ”gnäll i bloggen hellre än irl så man får ur sig det”. Han ställer sig mer frågande, tycker som du att man inte ska gräva ner sig.

    Sen infosökandet? Hahahaha! Folk är kul!! Sett på familjeliv (lite lagom fritt citerat) jag hade ont i lilltån igår, tror ni jag kan vara gravid? Hade sex sist i maj.

    • Ja, jag tyckte liksom att folk kanske kunde fatta att det var ett skämt när namnet var ”Rajtan Tajtan” haha!

      Kan hålla med dig, i bloggen kan man få gnälla, stundtals, det är helt okej. Men en blogg som bara är gnäll till exempel, den är inte rolig att läsa. Klart man måste få ur sig skit men att gräva ner sig och tycka synd om sig själv, särskilt i en situation man inte kan göra något åt, det känns inte särskilt produktivt. Tror inte det är så bra för hälsan heller 😉

      • Det är precis vad min fina man menar! Har ni pratats vid? 😉

        Det här pratas det myyyycket om hemma. Skitintressant diskussion! Han är som du, ältar inte och har lärt sig att se det positiva. Han har svårt att ta till sig hur en situation – i mitt fall ofrivillig barnlöshet – kan göra en rationell människa missunnsam, irrationell, gnällig, ältig och defacto smågalen.

        Jag tänker såhär – om man vill ösa i en blogg och den blir tråkig så är det bara för uttråkade läsare att avstå. Det är klart svårare att avstå från att lyssna IRL för den som egentligen inte vill höra.

        Jag tycker att forum för likasinnade är kanon, men vill ändå återkoppla till där vi började – att man ska försöka undvika fastna. Vilket får mig att fundera över hur mi.n blogg sett ut i tre+ år…

  5. Nemos matte sa:

    Ha ha, du få ursäkta men vad skönt att se att jag inte är den enda som har humörsvängningar! 😉

    Kan nog också vara en gnällig jäkel emellanåt men försöker ändå betrakta tillvaron med en viss humor, annars skulle man inte stå ut. Ibland går det bra, ibland mindre bra… 🙂

    När det gäller att vara positiv är du en sann förebild!

    • Vi är i gott sällskap alltså 😀

      Ja, humor är nödvändigt annars vittrar man nog sönder inifrån tror jag…

      Men ååh! Vad glad jag blir! Tack så mycket! 😀 ❤

Kommentera

