Nytt år

No shit? 😉

Nyårslöften har jag inte givit några men jag håller på och fixar hemma. Snickrar, putsar, målar och grejar. Det är sånt som händer när jag är ledig ”för länge” haha!

Min EDS-kropp är väl inte så där jätteimpad av mina tilltag. Fötterna gör ont, har sår och blåmärken på armar och ben, ryggen värker och fingrarna likaså. Nacken känns, i jämförelse, faktiskt ganska okej.

Lägg på lite mensvärk också så är jag uppe i en sju å en tre-fjärdedel på smärtskalan.

Har ju provat min egen deo och den har ju klarat av både skogspromenader och shopping och snickeri, men de senaste dagarna har jag luktat babianbajs i princip. Gissar att det är utrensningsprocessen. Ska göra ny deo  med ett annat recept imorgon. Och hoppas innerligt den döljer babianbajs-doften hähä!

Nu är jag helt slutkörd. Hunden likaså. Vi har haft tre intensiva dagar här, först nyårsafton, sen kom bror och svägerskan och de senaste två dagarna har mamma varit här. Jobbigt med besök för den lille haha!

_0297

Min känsla just nu… Zzzzz…!

Kommentarer till: "Nytt år" (3)

  1. ullebengtsson sa:

    Låter som ni båda förtjänar lite vila.

  2. Vila e aldrig fel för kropp å själ. Bilden fick mig att längta efter våren. 🙂 Kan känna gräset under mina fötter. Nåja några månader kvar till dess.

    Veckans bästa investering har varit en diskmaskin 🙂 Slut med jobbet att diska för hand weeee!

Kommentera

