Lite nervöst

Vet inte om det är jag som inbillar mig men de senaste dagarna har hunden betett sig lite … som han inte brukar. Han är lite tröttare, drar sig undan och kissar längre än vanligt.

Jag hoppas verkligen att det bara är efterslängar av de ganska stressande dagarna som inlett året. Har ju ett gäng dumhuvuden här i området som skjutit STORA raketer samtliga dagar efter nyårsafton. Plus att jag har hållit på och grejat med ”matte-grejer” där han inte kan inkluderas (tyvärr).

Imorgon får han dock träffa sin hundrastare och sina kompisar igen så då blir det lite mer som vanligt i alla fall.

Själv då?

Jo. Ikväll ska jag testa OCM (Oil Cleansing Method). Ska blanda lite ricinolja med typ sesamolja och sen massera in i ansiktet. Därefter tar jag en handduk och blöter med hett vatten och liksom ångar ut oljan ur huden. Gör om proceduren med handduken typ 4-5 gånger. Smörj sen med aloe vera. Här finns en mer utförlig beskrivning av OCM.

Nu vill jag bara ta det lugnt ett tag… vila sig i form, ett underskattat nöje! 😉

Kommentarer till: "Lite nervöst" (7)

  1. Usch, hoppas det bara är lite stress och att han blir som vanligt snart!

    • Ja, som tur är börjar jag jobba på onsdag så då blir det mer normalt för honom. Ger det en eller ett par veckor så han får återhämta sig ordentligt. Förhoppningsvis är det bara stress. Han är väldigt känslig när hans rutiner ruckas på…

  2. Men lilla skrutt… hoppas han mår bättre snart. Ordinerar extra mycket gos 😉

    Det där med att vila sig i form fungerar ju aldrig :p Idag lider jag av shoppingsyndrom på Ikea och blev 2000 kr fattigare. Laddat i flera dagar för att orka shoppa.

    Jag vill minnas att jag skrev att jag saknade en diagnos… min trötta hjärna var nog inte riktigt med när jag var hos genetik. Diagnosen familjärt överrörlighetssyndrom fick jag och det e samma som hms. Brevet damp ner idag. Vad min hjärna har för diagnos e en annan historia men hjärnan e helt klart… lost in space 😀

    • Ojdå! 2000! Ikea är faktiskt rätt okej att handla på, brukar hitta mycket nyttigt där 🙂
      Du har nog samma ”hjärndiagnos” som jag, vi med kronisk smärta brukar få något som kallas ”hjärn-trötthet”, det är då hjärnan bara koncentrerar sig på det mest väsentliga för att kroppen ska fungera. Då är såna där ”kom-ihåg-grejer” inte så viktiga tycker hjärnan. Å inte hjälper det att man skriver upp på en lapp, det går alldeles utmärkt att glömma ändå haha!

  3. Nemos matte sa:

    Man kan ju boka tid för en hälsokontroll… vovven börjar väl bli lite medelålders och då kan de precis som vi få en del krämpor. T ex prostatabesvär… ”Hundgubbar” precis som andra gubbar, enligt min veterinär. 😉

    • Åh! Det har jag inte ens tänkt på! Tack!
      Ska ringa nästa vecka, vill att han ska få landa lite först innan jag drar iväg honom till vetten haha!
      Han är ju kastrerad, så prostatan borde inte vara paj? Eller? Är inte så hemma på den avdelningen faktiskt haha!

Kommentera

