Äggande

Hähä! Näe, jag har inte skrivit fel, jag ville bara vara lite fyndig juuu!

Jag har alltså tvättat håret med ägg idag. Mjukt, kladdigt, kletigt och tja… nästa gång ska jag INTE bada varmt medan äggröran sitter i håret för då blir det äggröra i håret sen. 😉

Ja, alltså, när man sköljer ur äggsmeten ska man skölja med så kallt vatten som möjligt. Jag tyckte jag gjorde det men min kroppstemperatur var nog för hög tack vare mitt heta bad så jag har små, små, småååå bitar av ”kokt” ägg i håret haha! Nåja, det går väl bort tills jag ska jobba på onsdag…

Sen har jag gjort ny deo igen. Annat recept, som innehåller lera. Ska testa imorgon, nu ligger den på kylning 🙂 Återkommer med betyg på både äggtvätt och lerdeo.

Jag älskar det här! Dyra schampon med kemikalier och dåligheter i sig som dessutom kostar skjortan, bättre då med naturliga alternativ tycker jag. Dessutom är det kul att experimentera och lära sig nya saker.

wpf_230416

Lyckades inte fylla hela behållaren men det löser sig nog ändå hoppas jag.

Nu ska jag kolla hockeyn igen, hejs!

Kommentarer till: "Äggande" (3)

  1. Nemos matte sa:

    ”Lerdeo” lät riktigt intressant. Ser fram emot recept! 🙂

  2. Prima omelett 😉

Kommentera

