Nygammalt

Shit! Vilken vecka!

Har jobbat tre dagar och är alldeles överjordiskt trött! 21.00 har det varit nattning för mig, det blir alltså 8 timmars sömn. Ändå… tvärtrött!

Vad jag menade med rubriken är jag inte helt säker på längre, det fanns nog en mening med den men det har jag ju glömt så klart.

Kanske att det är ”nytt” för kroppen att börja jobba igen efter den långa ledigheten men ändå gammalt eftersom allt ändå är i princip lika samma här på jobbet. Samma störningar från kontoret uppifrån, samma förseningar från receptionisten (vi öppnar 8.00, hon kommer alltid minst en kvart för sent, trots idoga tillsägelser) och samma strul med tekniken som vanligt.

Ska bli skönt med helg igen. Visserligen jobbar jag fram till lördag 8.00 men jag är åtminstone hemma. Det enda jag tänkt göra i helgen annars är laga mat, tvätta och försöka komma ihåg att ta ner julstjärnan.

Förresten håller jag på och testar en ny deo, en thaisten. Min ler-deo måste tydligen stå till sig lite längre (kladdig!) och blandningen aloe vera-gel plus bikarbonat funkade visserligen ganska bra men näe… Snacka om att kroppen rensar ut en massa skit när man fasar ut kemiskt skit ur sin skönhetsrutin! Blir ju lite jobbigt ett tag men det är väl bara härda ut…

Köpte ju bentonitlera som jag använde i deon och den ska visst vara bra som ansiktsmask och även att tvätta håret med! Coolt! Ska testa på söndag. Söndagar är ju min alldeles egen ”skäm-bort-dig-själv-lite-extra”-dag så då blir det ansiktsmask och sockerskrubb och lite sånt.

Funderar på vilken olja jag ska använda bara. Sesamolja har jag i badet ibland, olivoljan är nästan slut, avocadooljan är skitdyr…
Grundreceptet är lättare än en plätt –

2,5 dl socker (tänkte ta råsocker)
0,5 dl olja (typ olivolja eller liknande, själv har jag bestämt mig för sesamoljan. Kolla här varför)

Fler recept hittade jag här, det med kaffesump lät intressant!

Sådärja, nu ska jag försöka jobba igen. Har lite att pyssla med nämligen. Hejs!

wpf_friday

Random bild bara för att det är fredag. 😉

Kommentarer till: "Nygammalt" (3)

  1. Perfekt att ha en dag veckan som är ”skäm bort mig själv”-dag. Det ska jag också börja med tror jag!

  2. Nemos matte sa:

    Börjar jobba först på måndag och känner mig helt urlakad efter semestern, ha ha!

    Ska testa sockerskrubben någon gång! 🙂 Egen deo har jag dock inte gjort… än.

Kommentera

