Var jag inte här igår?

Eh? Helgen? Vet inte var den tog vägen faktiskt… Den bara swoooooooooooooosch borta!

Har inte tagit ner julstjärnan ens en gång. Jag tror inte jag hann det. Eller så glömde jag. Troligtvis det senare.

Borde ta ner julstjärnan faktiskt. Om jag kommer ihåg. Eller hinner.

Det jag hann med i alla fall var att gå skogspromenader med hunden, äta godis, träna (träningsvärk i låren nu, aouch!) och dricka vin. La en ansiktsmask samtidigt. Kan meddela att det är lite klurigt att dricka vin när man har en lermask i ansiktet…. Men sablars så bra det blev! Snacka om djuprengöring!

1 MSK bentonitlera
1 MSK flytande honung (rekommenderas icke! Ta naturell yoghurt eller vanligt vatten istället)

Smeta på, låt sitta 20 minuter, skölj av med varmt vatten, klart!

 

wpf2_220626

Dålig mobilbild men alltså, jag har lera i ansiktet 😀

I morse när jag tog på mig skorna för att åka till jobbet kändes det verkligen som jag inte haft nån helg alls… Imorgon får jag lite sovmorgon i alla fall, då kommer sotaren nämligen, mellan 8-15 nån gång. Försökte få tag i hen för att boka en specifik tid men nääähäää det gick inte alls tydligen.

Nu så. Dags att jobba igen. Hyresvärden kommer hit och ska lyssna på störningarna från kontoret ovanför snart. Gissa om det har varit knäpptyst däruppe nu ända sen 7.00? Jepp. Så jävla typiskt!

Kommentarer till: "Var jag inte här igår?" (5)

  1. ullebengtsson sa:

    Trots dina vackra ögon ser det lite ut som en bild ur en skräckfilm 🙂

  2. Fördelen med lera e att man inte käkar upp masken 😀 De med yoghurt e extra goda 😉

  3. Nemos matte sa:

    Enda gången jag har lagt en lermask (för hundra år sen) minns jag att den blev så stel att jag inte kunde röra ansiktsmusklerna! 😆 Inte så behagligt så jag har aldrig gjort om det efter det, ha ha…

Kommentera

