Är det livet det här?

Verkar vara på söndagar mina tankar blir lite djupare.

Är det livet? Dagarna bara går just nu. Inga toppar, inga dalar, bara… dagar liksom. Som går. Jag har inte bråttom nånstans, trots att jag enligt mina beräkningar borde spara drygt 7 000 i månaden för att nå mitt mål på 200 000 tills jag fyller 40 (bara 17 månader kvar nu nämligen). Den där Lotto får ta och skärpa till sig nu! 😉

Jag pysslar lite hemma, har fasta rutiner, har spontana infall och liksom bara går på. Jag vet inte vart jag ska, men jag kommer nog dit så småningom.

Fryser ständigt, gläds över nya hårstrån på huvudet tack vare min nya no poo-rutin för håret och svär lika mycket åt mottrafikanter som alltid.

Jag är ensam men det är skönt. Jag längtar inte efter någon hjärtevän just nu, vill jag ha kärlek finns mamma nära och hunden ännu närmare. ❤

Ojdå, det låter som jag är i en dal just nu, men näe, jag trivs faktiskt alldeles förträffligt med att dagarna faktiskt bara lunkar på. Lunkar i sin egen takt och omfamnar mig i tryggheten som bor i mig.

Ja. Så är det just nu. Livet.

wpf_121401

Mitt lilla grågryn! ❤

Kommentarer till: "Är det livet det här?" (3)

  1. Som livet borde vara… det rullar på 🙂 Vofsingen e så söt med snö på nosen ❤

  2. Nemos matte sa:

    Vilket underbart djupsinnigt och nästan poetiskt inlägg!

Kommentera

