Onödigt värre

Fasen då! Jag trodde ju att jag sparat 150 spänn på att diagnostisera mig själv men det hjälper ju inte. Jag måste ju göra nåt åt det också. Eftersom jag redan får i mig RDI* av järn, b12, selen, zink och kalcium så borde jag ju egentligen inte ha symptom på anemi men lik förbaskat…

  • Trötthet
  • Yrsel
  • Domningar
  • Andfåddhet
  • Hjärtklappning
  • Blödande tandkött

Såatte… vad?!

Har haft imponerande bra järnvärden de senaste provtagningarna och det tror jag beror på, dels min kost och dels att jag äter mina kosttillskott som jag ska. Så. Som sagt… vad?!

Ska alltså till doktorn imorgon för att försöka få hjälp med det här.

Sen blir det till att hämta paket, köpa födelsedagspresent till lillebroren och sen hem och fullständigt däcka. Så väl känner jag min EDS-kropp i alla fall att jag vet vad resultatet blir av läkarbesök + lite ärenden och samtidigt vara förkyld, krasch.

Okej, kan ni hålla tummarna för att jag slipper drömma om fästingar inatt igen? Drömde inatt om en massa katter i en lägenhet (det skulle visst vara fest där) i olika bruna och guldiga färger, sen kom en vackert blyertsgrå katt fram till mig och när jag skulle klappa den såg jag att den var i princip täckt av fästingar… Uääääh!! Äckliga viderdjur!

Inatt vill jag drömma om fluffiga enhörningar och godisland! 🙂

*) RDI = Rekommenderat Dagligt Intag

Kommentarer till: "Onödigt värre" (5)

  1. Hoppas läkarna kan lista ut vad det är som spökar och göra något åt det!

  2. ullebengtsson sa:

    Önskar dig härliga enhörningsdrömmar!

  3. När man har EDS så har man massa konstiga symtom som inte går att se på blodprov.

Kommentera

