Slasksöndag

Här snöregnar det. Konstant. Så det är slask precis överallt. Svårt att gå i, både för mig och hunden. Han har ju åtminstone fyra ben som funkar, jag har två som funkar sisådär. Mitt högra knä krånglar som fasen tyvärr.

Imorgon blir det jobb igen. Men först ett besök på labb för att lämna lite blod.

I helgen har jag gjort tvål i två omgångar, ny müsli och ingen mat alls haha! Igår var mamma här och fikade och så har jag som sagt halkat omkring i slasket med hunden. Men han har ju kul i alla fall. Snart åtta år och studsar runt i blötsnön som värsta unghunden haha! Mitt lilla gryn!

Sen var det nåt mer jag skulle skriva men det har jag ju glömt förstås.

Nåja. Visar en bild på en av tvålarna jag gjorde i helgen i alla fall. Synd bara att jag måste vänta minst fyra veckor tills jag får använda den. Det är en återfuktande kroppstvål med kokos- och solrosolja. Minns inte vad jag använde för doft men det luktar gott i alla fall haha!

wpf_192438

Det värsta med att det är så roligt att göra tvål är att det blir lite dyrt med de eteriska oljorna (behövs rätt mycket i tvål) men man kan tydligen använda naturliga dofter också, som typ starkt bryggt te! Whoa! Jag har hur mycket te som helst (eftersom jag dricker så sällan, men gärna köper… älskar doften av te nämligen! 🙂 )

Så. Nu ska jag fortsätta kolla på Face Off (säsong 6)

Kommentarer till: "Slasksöndag" (7)

  1. Fina blev de i alla fall. Håll ut… 4 veckor går fort 🙂 Själv har jag gjort glass med smak av kaffelikör.

  2. ullebengtsson sa:

    Snygga oxå! Varför måste man vänta?

  3. Nemos matte sa:

    Alltså… det kanske är jag som är konstig, men det var hemskt vad dina tvålar såg smaskiga ut! 😆 Tycker de ser ut som nån sorts gigantiska lakrits/viol-godisar… (har mens och är tydligen mer godissugen än jag trodde 😛 )

Kommentera

