Irriterande

Det finns få saker som irriterar mig så mycket som att bli ignorerad. Blir som en trulig treåring och vill bara hoppa jämfota av ilska när det händer.

En sak som fått mig att gå omkring och vara irriterad flera dagar nu är ett företag i Frankrike som inte svarar på mina mejl (har skickat fyra stycken i dagsläget). Jag har beställt, OCH betalat, i deras webbshop och fått löfte om att paketet ska vara framme… igår. Ingenting. De nada. Noll respons. Det är en stor och ansedd butik som flera andra i tvålgruppen på FB beställt från utan problem så jag vet inte vad jag ska tro… Får ju inte ens nåt svar! Mejlproblem?

Trodde även att jag skulle få svar från läkaren igår, om mina provsvar. Icke.

För två månader sedan skickade jag mejl till en jacktillverkare och ställde en fråga, inte heller där har jag fått svar.

Vad i hela helvetet?!

Får jag inget svar från den franska webbshopen får jag väl ringa då… Och hoppas på att de pratar engelska. Sista mejlet jag skickade översatte jag med Google Translate också. Herregud vilken usel kundservice! En gång aldrig mer. Det är ju lite över 800 spänn som åker åt helvete också om jag inte får mitt paket… 😦 Surt!

Så. Nu har jag hävt ur mig det värsta. Det kommer säkert mer, dagen har ju bara börjat haha!

Kommentarer till: "Irriterande" (6)

  1. Otroligt!
    Men har du kollat att dina mail går fram? För ett tag sedan fick jag svar på ett mail jag skickat flera veckor tidigare, hade nästan glömt saken. Avsändaren hade fått mitt mail samma dag som hon svarade!
    Kram

    • Jag har skickat meddelande på deras FB-sida också men jag hörde av en annan i tvålgruppen att de tydligen är rent ut sagt, uuuurusla på kundservice och kontakt… Det var tydligen nån kulturell skillnad. Tydligen hade de även meddelat att hon skulle få sitt paket ett visst datum, det kom två veckor senare… trots påtryckningar. Men då vet jag, aldrig mer den butiken. Jag klarar inte av sånt här… väääänta… prutt-trist!

  2. Låter typiskt franskt i mina öron (viss generallisering och stereotyper och bla bla) baserat på hur mina franska vänner själva gnäller och klagar när de försöker få något gjort från Frankrike. Service är från vad jag har förstått inte ens på topp tio av deras starka sidor!

    • Vansinnigt irriterande! Och i mina ögon är det ett väldigt oklokt förfarande, särskilt som man är beroende av att kunderna är nöjda, annars kommer de ju inte tillbaka….
      Men affärsstrategier kanske inte heller är deras starka sida..?
      Synd att jag avskyr att vänta. Får se till att sysselsätta mig med annat så länge.. 🙂

  3. Nemos matte sa:

    Du får se det som ett tillfälle att öva dig i tålamod… sa hon som inte har något alls. 😉

    Förstår att det är irriterande och håller med om att det är fruktansvärt dålig service!

    • Nu, efter fyra mejl och ett meddelande på FB så har jag fått svar, både på mejlen OCH från FB-sidan..!
      I mejlet har de nog använt sig av Google translate av nån anledning (lär de sig inte engelska i skolan?) –
      ”Dear Customer,
      We have received your demand and we are sorry for the inconvenience.
      We send you your parcel because it was not picked up by Fedex.
      We wish you a good receipt.
      Best regards,”

      ”Vi önskar dig ett gott kvitto”?? What the fuck…?

      På FB-sidan däremot var det raka rör, hon ville ha mitt ordernummer och bad om ursäkt för debaclet.

      Nu när jag kollar min sida på den franska webbshopen så står det att de skickat paketet igen, utan kostnad. Jag fattar liksom inte. Om inte FedEx hämtar paketet… vad i hela..? Hur fan funkar deras land egentligen?

      Äh, jag fattar ingenting faktiskt. Hoppas bara jag får mitt paket snart.

Kommentera

