Orkar inte

Blir på riktigt äcklad av människor som inte klarar av att känna någon som helst empati.

Möjligt att jag är extra känslig för andras känslor men att liksom bara se till sig själv och sin egen erfarenhet gör att det vänder sig i magen på mig.

Var tvungen att vända på klacken och lämna det empatilösa kräket mitt i samtalet för jag hade säkert fått påhälsning av polisen om jag stått kvar annars. Hade lust att droppkicka personen i ansiktet faktiskt.

evolution

En fördel med att känna så här då och då är att jag påminns om vad som är viktigt för mig. Vilka personer som ska få en plats i mitt liv, vilka prioriteringar jag ska göra för att må så bra som möjligt och vad/vem jag ska undvika för ha en så smärtfri vardag som möjligt.

Joråsatte. Fan vad jag älskar att leva och upptäcka nya saker! Whoooooooooo!

Nu är det dags för lunch (lax med rotfrukter till, yummy!)

Ha det kalas!

Kommentarer till: "Orkar inte" (2)

  1. ullebengtsson sa:

    Älskar citatet!

Kommentera

