Orkar inte Del 2

Sitter och förbereder inför utvecklingssamtal med personalchefen nästa vecka. Och jag inser ju själv hur det ser ut, jag ser ju för fan vad jag skriver, och det kanske var dumt att göra det här just idag men men…

Det ser ut som jag jobbar på en arbetsplats som kryllar av skitsnackare, mansgrisar och fega kräk…

Jag är trött. Jättejättetrött. Jag glömmer saker, jag orkar inte med kollegornas skämt (ligger på grabbig tonårsnivå nämligen) eller deras snokande i saker som inte har med de att göra, orkar inte med att gång på gång bli ignorerad av företag jag ber om svar hos och har lust att bara be folk att dra åt helvete. Fort!

Det beror på mycket saker. Dels all skit som pumpas ut i media (allvarligt? Vad är det för jävla värld vi lever i?! Folk mördas, våldtas och kidnappas men det som ändå verkar vara viktigast i slutänden är att vi är vackra, smala och helt perfekta…), dels på grund av somliga kollegor på jobbet, dels på grund av störningarna från kontoret ovanför och dels på att jag sover 8 timmar per natt men ändå känner mig som en zombie…

En månad kvar, sen fyra dagar ledigt. Alltid nåt.

Just nu vill jag bara åka hem till min fyrbente hjälte och kramas. Bara mysa, bara få överösas och överösa med kärlek, vill ta i ända från tårna!

humanvsdog

Kommentarer till: "Orkar inte Del 2" (2)

  1. Jag förstår hur du känner, ibland blir man bara så fullständigt trött och less på allt och alla omkring sig! Tur att du har hunden hemma, det är ju perfekt att komma hem till den villkorslösa kärleken man får av en hund efter en jobbig dag!

    • Det är åtminstone snart helg (och ännu snarare hemgång!)
      Ja, han är mitt vårdande balsam för både själ och hjärta den där fyrbentingen..! ❤

Kommentera

