Å hur var det här då?

Har roat mig med att läsa på lite om mina kära tonkabönor. Den franska butiken har ju väldigt mycket och bra information på sin sida, men Google Translate failar stort.

Eller ja, jag pratar ju inte ett ord franska så jag gissar bara nu, men jag antar att de faktiskt inte menar det de ”skriver” om hur man gör parfym med tonkabönor –

franska

För att utarbeta en alkoholist… ja, alltså, jag är ju barn till en så jag borde ju veta egentligen men jag ställer mig faktiskt frågande till hur man ska göra…

Och min topp dras av när jag utarbetat alkoholisten… euhm… Alltså, att toppar åker av efter alkoholintag det är ju ganska allmänt känt men… jao eh jaha..?

Gjorde en liten doft-experiment-sats till parfym som  ska tillredas nästa helg, doftar ljuuuuvligt! Orkade inte den här helgen faktiskt. Däremot gjorde jag en flytande deo som funkade…. ganska bra. Måste ha i mer doft nästa gång för trollhassel luktar inte så smaskens faktiskt.

Och så gjorde jag en hibiskus-infusion för att se om jag kan få fram det röda i mitt hår lite mer. Ska bli intressant att se imorgon, i dagsljus, om det blev nåt efter bara en gång.

Nu dags för Face Off (tv-serien alltså), hejs!

Kommentarer till: "Å hur var det här då?" (4)

  1. Översättning via google e alltid roligt 😀

  2. Haha, jag tror att det är via att du tar av din topp som alkoholisten blir helt utarbetad. Jag ser ett klart samband mellan mindre kläder-aktivitet-efterföljande trötthet! 😉

  3. ullebengtsson sa:

    Trist att det tog så lång tid, men jag följer dina experiment med spänning.

Kommentera

