På väg ner

Mmm, det känns så. Mitt humör och min energi är långsamt på väg ner. Det slog mig igår, jag är faktiskt redan där. Nere. Inte deprimerad (än) men nere.

Känner mig liksom blasé inför typ allt.idk

Finns många orsaker till det, främst tröttheten, sen gubbigheten på jobbet, att jag ibland känner mig så jävla utanför och att ingen jävel bryr sig om mig (även om jag faktiskt vet att det inte är sant) och att jag har mycket omkring mig nu. Sen blir småsaker liksom grädden på moset och jag känner bara att ”Vad faaan! Skiter i ALLT nu för helvetes satan!”

Har tagit två dagar ledigt nästa månad, dels för Ullared-resan och sen en extra dag för att vila upp mig efter den. Just nu skulle jag vilja ha fyra veckors semester känns det som…

Jag tror att roten till allt faktiskt är tröttheten. Jag är så trött på att vara trött. Jag är så trött på att hjärnan inte funkar. Jag är så trött på att känna mig svag rent fysiskt även om jag, i princip varje dag, drar mig upp i min chins-stång.

Dessutom ska jag iväg till veterinären med den fyrbente idag också. Han började halta som fasen i söndags (på eftermiddagen), igår var det bättre och idag haltade han självklart knappt alls. Jaja, jag hade ju 3 000 kvar på kontot så det är ju som det brukar vara när jag har pengar kvar i slutet av månaden…

Hejs!

Kommentarer till: "På väg ner" (11)

  1. Jag känner så väl igen symptomen du beskriver, hade det riktigt tufft en period för ett par år sedan och fick en ganska omfattande depression och det var precis så det kändes! Bara skit i allt, ingen bryr sig ändå, jag orkar inte mer, dra täcket över huvudet. Just den där trötta, arga, uppgiva känslan är för jävlig att gå omkring med!

    • Ja, jag vill bara göra det just nu, dra täcket över huvudet och bara skita i allt.
      Förhoppningsvis är det bara en mindre svacka, har ingen lust att ”åka ner i källaren” så att säga…Tack för omtanken!

  2. ullebengtsson sa:

    Här kommer en kram!

  3. En solsemester borde du ha. Bara njuta å samla energi 🙂

  4. Nemos matte sa:

    Det där låter inget vidare… pass upp så att du inte fortsätter neråt och verkligen hamnar i en depression. Lätt att säga, men… har varit där och dit vill man inte!

    • Det ligger i bakhuvudet hela tiden, jag vill inte ner i mörkret igen. Försöker påminna mig om guldkornen i vardagen så jag inte tappar kontakten med hur verkligheten faktiskt ser ut.
      Tack för att du finns!

  5. Usch!! Det där låter inget bra alls! Trötthet gör många konstiga saker med psyket.

    Massa kramar!

Kommentera

