Sånt jag gör

När jag är sjuk…

Maratontittar på Förhäxad (igen. Inne på säsong 3 redan haha!) och spelar mobilspel.

Lyckades ju med bedriften att bli sjuk samtidigt som hunden. Tur i oturen liksom.

Jo, vi var hos veterinären igår eftersom herrn började halta igen i söndags och de inte kunde ta emot oss tidigare.

Kronisk artros i både armbåge och bog. Smärtstillande  och lugna promenader i tre veckor. Kul kul…

Men som sagt, tur i oturen att de baciller som cirkulerat på jobbet satte tänderna i mig just nu. Han verkar rätt nöjd med att ha mig hemma 😉

Lämnar er med de här två tjejerna –

Kommentarer till: "Sånt jag gör" (11)

  1. Nemos matte sa:

    Nej, vad trist med vovven! 😦 Men så är det ju med stigande ålder och det finns bra smärtstillande mediciner. Kanske även prova rehab?

    Tröstkramar till er båda!

    • Vänster sida ser jättefin ut så artrosen beror på den skada han fick som unghund tyvärr. Tur att försäkringen täcker medicinerna också! Tyvärr hatar ju herrn vatten annars hade vattengympa varit nåt!

      Tack!

      • Nemos matte sa:

        Mitt första ”lejon” fick spondylos och gick på hundsim en period. Det var i en uppvärmd pool, med flytväst och mycket stöttning i början, så jag undrar om inte Lix också skulle vänja sig..? Det är ju en jättebra och skonsam träningsform när man är lite skröplig. 🙂

      • Ska på återbesök om tre veckor, ska höra vad de säger då. Har för mig att försäkringsbolaget betalar rehab också, om jag får remiss från vetten 🙂

  2. Nemos matte sa:

    Glömde ju… vilka duktiga tjejer! 🙂

  3. ullebengtsson sa:

    Kan nog bli mysigt!

  4. Jag började bli orolig att nåt inte var bra med dig – för du har ju inte skrivit på en evighet!!! Men så ser jag på nätet att det har du visst, men min wordpressapp har tagit bort dig ur läslistan 😳

    Tjohooo! Du mår bra!! Och jag har lite läsning att ta igen…

    Kram

Kommentera

