Blodbad

Ja, jag drömmer ju. Galet, ibland.

Första natten i Ullared drömde jag att jag stod i badkaret hemma. Jag hade precis badat klart och börjat torka av mig. Plötsligt ser jag blod på mitt högra pekfinger och strax efter sprutar det blod ur baken på mig. Det forsar och skvätter upp på väggarna och jag känner att snart kommer jag kräkas. Blod. Jag kommer att kräkas blod. Känslan av att något är väldigt väldigt fel överväldigar mig och jag tar sikte på handfatet för att kräkas.

Vaknar i precis rätt ögonblick.

Alltså..? Uuuäääsch!

Tolkningen är samma som för (blodsugande) fästingar som jag drömmer om titt som tätt –

//… you are suffering from exhaustion or that you are feeling emotionally drained.//

Det räcker nog alltså inte med bara ett par dagars semester. Jag måste ha mer.

Eller byta jobb. Which ever comes first liksom…

Det vore väldigt trevligt om jag kunde drömma om typ enhörningar och glass istället. Faktiskt. Så kan man säga.

Kommentarer till: "Blodbad" (2)

  1. åh :/ Du kanske skulle ha ett jobb med mindre stress? Eller kanske behöver gå ner o jobba lite mindre. Kram

    • Måste ha ett jobb där det inte är så många gubbjävlar i ledande positioner, men det är väl omöjligt att hitta..? 😉

      Jag jobbar på att inte vara så jävla duktig hela tiden, säger nej mer, gör inte saker som inte står i min arbetsbeskrivning, tar inte på mig saker som inte gynnar mig rent karriärmässigt. Det går långsamt framåt. Tar tid att lära gamla hundar att sitta, de glömmer ju så lätt… 😉
      Kram!

Kommentera

