Jo, inatt har jag kört lastbil. Den lastbilen förvandlades till en cykel som jag fick bära ner för en brant trappa och sen blev det en lastbil igen. Märkligt.

Jag var jagad av en person som i drömmen var ett galet ex. Han såg ut som en blandning mellan Eminem och Elliot i Dödlig fångst. Han siktade dessutom med en pistol mot mitt ansikte och tryckte av. Pistolen klickade och jag sprang. Minns att jag hade min hund i en korg bakpå cykeln jag burit (som ju var en lastbil ibland..) och jag lämnade honom där. Med det galna exet. Senare tänkte jag att han kommer döda min hund. 

Okej, rädd, jagad, hotad till livet och nästan skjuten i ansiktet men ändå var det sommar och solsken och liksom ”glatt” ute. Lätt motsägelsefullt.

Men ändå, en röd liten tråd genom hela drömmen. Jag känner mig stressad, orolig och otillräcklig. Inte så stressad på jobbet, men min hund fyllde 8 år igår. Tiden går så jävla fort! För fort!

Fast vi ska ju börja behandlingen för hans artros på lördag såatte… pust!

Näe, usch, det här var en dålig idé… håller på att börja grina…

Kommentarer till: "Saker jag gör när jag sover" (8)

  1. Grattis på födelsedagen till vovven din!

  2. Jag drömde att jag var gravid häromnatten, och jag blev så förvånad när jag insåg att jag inte mådde/mått illa alls. Vaddå önskedröm?

    Usch för otäcka drömmar… Krama finaste vovven från mig!

    • Haha! Ja vilken önskedröm! Härligt ju! 🙂

      Har en tendens att drömma mardrömmar när jag är stressad och orolig, som om det inte var nog att man var det i vaket tillstånd liksom? Nähädå, då ska man jagas och stressa runt i drömmarna också.. galet ologiskt.

      Absolut! Bara en timme kvar, sen får jag åka hem till honom! ❤

  3. Nemos matte sa:

    Vet inte direkt om jag avundas dig dina drömmar, men är helt klart avis på att du så ofta kommer ihåg dem! 🙂

    Visst är det för jäkligt att de har så korta liv jämfört med oss! Hoppas dock att ni har mycket tid framför er. Hur ska artrosbehandlingen gå till?

    • Just mardrömmar verkar jag kunna väcka mig själv ur som tur är, inatt drömde jag helgalet och kontentan av det hela var att det var någon annan som styrde mitt liv, jag bara gjorde som jag blev tillsagd. Ingen egen vilja, jag opponerade mig inte ens mot att jag blev styrd som en marionett. Märkligt.

      Ja, jag hoppas på minst lika länge till 😀
      Vi ska testa laser, massage och vibrationsplatta. Superspännande! Kommer nog ett mer utförligt inlägg i hans blogg sen 🙂

Kommentera

