Detaljer

Jag drömmer ju väldigt intensivt, i princip varje natt, men ibland är det bara detaljerna jag minns. Inatt drömde jag mycket, det kommer jag ihåg. Minns även att jag vaknade en tre, fyra gånger, men den detaljen som står ut är vinden.

Sablars vad det blåste i min dröm. Det blåste så hårt att det var svårt att gå och vinden kom från alla håll och kanter!

Om jag tolkar det rakt upp och ner, utan att ta hänsyn till mitt vakna liv så borde ju just stormvindar ha nåt med känslor att göra. Starka känslor, stress, ilska och liknande. Men jag är inte arg. Lite stressad men inte så farligt faktiskt. Trots det är det det enda jag kan tänka mig faktiskt. Stress.

Enligt en del drömtolkningssidor så är förklaringarna –

* Motvind: du får gråta före dagens slut. Medvind: du får skratta före dagens slut. (Okej, då får jag både skratta och gråta, eller skratta så jag gråter? Eftersom vinden kom från överallt haha!)

* En dröm om stark blåst betyder att du trots motgångar och faror ändå ska lyckas med det du vill och även klara att skapa trygghet för dig och din familj.

* To dream that the wind is blowing symbolizes your life force, energy, and vigor. It reflects changes in your life. Alternatively, the dream suggests that you need to pick up your pace and work on achieving your goals more quickly and efficiently.
To dream of strong or gusty winds represent turmoil and trouble in your life. You are experiencing much stress in some waking situation.

Jao, så kan det ju vara. Det visar sig. Kanske betyder det ingenting.

Nåja. En och en halv dag kvar på den här arbetsveckan, sen fyra dagar ledigt. Ska bli sååå skönt!

Vad gör ni idag?

Kommentarer till: "Detaljer" (4)

  1. Jag byter diarréblöjor i parti och minut, försöker peta i barnet mat utan att det kommer upp igen och däremellan försöka behålla nån antydan till förstånd 😉

    Senare ska jag boka tvättid i stora tvättstugan. Vår tvättmaskin har pensionerat sig och just nu genererar vi väldigt mycket tvätt 😛

    Hoppas stressen blåser bort under dagen!
    Kram

    • Det lät ytterst okul det där! Hoppas du får behålla förståndet och slipper drabbas av barnets magsjuka!

      Vilken tajming du! Det kommer en massa tur sen, för med så mycket skit (pun intended) måste det ju vägas upp med bra saker tänker jag 🙂

      Jag far omkring som en virvelvind så det kanske är så att jag börjar se in i framtiden i mina drömmar haha! 😛

      Kram och krya på sambagrodan! ❤

      • Ytterst okul är ordet! Förståndet mår mycket bättre – fisen somnade och jag kunde sätta mig på balkongen och lapa sol ett tag… Lycka!!

        Eftersom han fick magsjukan av mig hoppas jag verkligen att den inte kommer tillbaka.

        Ja nu kommer påsken, förhoppningsvis fint väder, god mat och frisk familj 💚

        Haha du är rolig!
        Tack o kram

      • Skönt att ha förståndet intakt 🙂 Åh! Sol! Här har det varit allt möjligt, lite sol men sen mest dimma, snöblandat regn och grått!

        Och godis! Massor av påskgodis! 😀

        Tackar tackar! Kram!

Kommentera

