Pinsamheter

För ett tag sen (typ i förrgår) hade nån delat en sida med ”pinsamma saker alla gör” på Facebook och jag ryckte i princip på axlarna och tyckte att de flesta grejerna inte var pinsamma alls. Jag vet inte, kommer det med åldern att man knappt bryr sig ett skit om vad andra tycker eller?

Nu hittar jag ju så klart inte sidan men jag började fundera på det där med pinsamheter…

De pinsammaste grejerna jag gjort, (i vuxen ålder alltså, som ung är ju typ allt man gör ”helt sjuuuuukt pinigt”)

  • Pruttat chefen i ansiktet. Helt sant. Tyvärr.
    Han var inne i mitt rum och i samma ögonblick han böjer sig ner för att plocka upp en penna från golvet kan jag liksom inte hålla inne den där eländiga prutten längre. Naturligtvis hade han sitt ansikte precis i höjd med min röv vid tillfället. Jag höll på att dö pinsamhetsdöden!
    Han bara log och sa ”Jasså säger du det?”
  • Gått ut från toan på jobbet utan att knäppa byxorna. Alltså vi snackar inte bara en knapp, utan gylf och hela helsicket!
    Skyller det på hjärndimman, fick nämligen för mig att jag var hemma..! :O
  • Väckt mig själv för att jag snarkar. På bussen hem från kvällsjobbet. Lagom pinsamt men tur att det bara var två fjortisar längre fram i bussen (det var med andra ord i princip tomt på folk) som fnissade sig fördärvade.
  • Snubblat på en mikroskopiskt stor sten och rasat i backen med näsan före på en skogspromenad med hunden… Han skulle försöka sig på att göra utfall mot en annan hund, varpå jag då trampar snett och åker med näsan före. Grejen är att när jag ligger där så… tja… äh, ni får se själva –

    Sättet jag låg på betyder på hundspråk – lekinvit! Och mitt fyrbente åbäke slängde sig naturligtvis också ner i lekställning, han tyckte ju jag var urskojig! Själv haltade jag skamset vidare när jag väl tagit mig upp men efter ett tag kunde jag inte låta bli att garva. (För nej, den andra hundägaren brydde sig inte om att stanna till för att fråga hur det gick med mig, han bara gick vidare)

Sååååå… vad har ni gjort för pinsamt?

Kommentarer till: "Pinsamheter" (3)

  1. HAHAHAHAH jag skrattar så jag gråter!!

  2. Underbart, älskar att du delar med dig! Helt ärligt har jag inga egna pinsamheter att bjuda på, inte för att jag aldrig gör bort mig utan för att jag väldigt sällan skäms och tycker det är pinsamt. Du har nog rätt i att man liksom växer ifrån det på något sätt!

  3. HAHA! Nej, jag kommer inte på något på rak arm som jag gjort. Återkommer i så fall xD

Kommentera

