Det var en gång…

Jag är visserligen fortfarande en hästtjej men att gå från att vilja vara ridlärare (eller ja, ”hästskötare” var det initialt) till att älska stora maskiner och att bli skitig i tunnlar… tja, det var ju också ett studs i ”karriären” haha!

Då –

wpf_goromba

5 – 6 år gammal, minns inte men jag hade inte börjat skolan än i alla fall. Hästen var min favorit och hette Goromba men kallades för ”farfar” eftersom han var äldst i stallet. Som ni ser så var det bättre förr, inga märkeskläder här inte! Lappade och begagnade kläder och lånad hjälm, det var tider det! 😀

Nu –

wpf_tunnel

Tunnelprojekt med allt från borrningar tills sprängningsarbeten. Skitigt, dammigt och jag älskar det! Tyvärr får jag ytterst sällan släppas ut från kontoret och faktiskt gå ner i mörkret men åååh vad jag älskar när det händer!

 

Vad hade ni för drömjobb som barn? Och vad blev det av er? 😉

Kommentarer till: "Det var en gång…" (7)

  1. ullebengtsson sa:

    Coolt!

    Jag ville bli författare. Och ett tag ville jag bli nunna, älva eller fredlös.

  2. Jag ville bli textillärare, men fick höra av SYON att de skulle försvinna (finns än!). Efter lite olika arbeten slutade jag som sjuksköterska. Hade jag fått leva om livet skulle jag ha jobbat med djur, ev veterinär.

    • Åh! Sjuksköterska! ❤
      Jobba med djur är jättekul men inte särskilt bra betalt (jobbade som djurvårdare några år också) 🙂

  3. Nemos matte sa:

    Jag drömde om att bli veterinär. Sen satt jag där som redovisningskonsult och undrade vad fan som hände… Nå, det är numera också historia. 😉

    (Härlig bild! Liten tjej på stor häst. 🙂 Körde förbi sex småtjejer (med vuxna i sällskap) som red barbacka längs landsvägen på väg hem från jobbet idag. Blev lite sugen på att börja rida igen… )

  4. Ville bli dansare. Kunde leva och dö för dansen men en gång i forntiden fanns det inga såna utbildningar på mindre orter. Det gick inte att övertyga mina föräldrar att plugga 15 mil bort heller. Vad blev det av mig? Inget annat än sjukskriven de senaste åren. Ett bråk med CSN gjorde att jag inte kan bli läkarsekreterare. Fick inte plugga den sista terminen med kärnämnen. Blä!

Kommentera

