Samvetslös

Jepp. Jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag sitter här på jobbet och gör ingenting.

För det första så är det inte särskilt mycket att göra (kolla igenom bilder bara) och för det andra känner jag mig lite obstinat.

Min chef gjorde väldigt klart för mig under vårt utvecklingssamtal att jag inte behöver några kurser, jag är tydligen så bra redan. Jag gjorde inte alls klart för honom att jag tyckte han kunde ta sig i röven.

Vad är det för konstig chef som inte vill att de anställda utvecklas i sina yrkesroller liksom? Eller ja, somliga får ju utveckla sig, de som är ute på fält (vilket också är helt korrekt) men vi som är bundna, mer eller mindre, till skrivbordet, vi behöver inte sånt.

Så här sitter jag och får lön för mödan. Typ.

Eller ja, jag gör ju det jag ska, men jag tänker fortsättningsvis inte göra mer än så. Just nu känns inte mina arbetsuppgifter särskilt meningsfulla men det kanske ger sig. Eller inte.

Oavsett vilket så försöker jag göra det bästa av situationen. Och i nuläget är det att försöka få tiden att gå så fort som möjligt så jag kan ta mig hem till den fyrbente 😉 ❤

weekend

Okej, jag vet att det är tisdag men ändå…! Känslan från i söndags håller i sig liksom 😉

Kommentarer till: "Samvetslös" (3)

  1. ullebengtsson sa:

    Förstår verkligen att du känner dig obstinat.

  2. Nemos matte sa:

    Jo, det måste ju kännas motiverande… får väl gratulera din chef som har en så fulländad anställd! 😉

    Men weekenden är åtminstone tillbaka! 🙂

    • Jag menar det! Jag borde ju ha minst det dubbla i lön med hans logik 😛
      Jepp! Superskönt! Nästa vecka, när alla andra jobbar typ tre dagar, då jobbar jag 48 timmar i sträck, jour… sitter fint i lönekuvertet sen i och för sig haha!

Kommentera

