Svordomar. De händer när jag kör bil. Ett och annat hjärthopp (höll på att skriva ”hjärtSTOPP” vilket kanske ändå kan vara lite korrekt). Några få gånger utbrister jag ett ”Ohhejsan… hähä! Dääämn!” om jag får syn på nån hunk. Ibland tackar jag förare för att de underlättat för mig (och FYI man tackar ALDRIG med varningsblinkers, man tackar genom att blinka höger-vänster-höger). Ytterst sällan blir jag tackad när jag själv underlättar för nån annan (folk är inne i sin egen bubbla tydligen, känns ju tryggt när man kör omkring i en 1,5-tons dödsmaskin liksom).

Men oftast svär jag så det osar, kallar folk för både det ena och andra, inte alls PK. Nånstans.

Grejen är ju att ju mer jag svär och skakar på huvudet åt folks dumheter i trafiken, desto lugnare kör jag. Desto mer uppmärksam blir jag.

För jag vet, att även om jag är en sjuhelvetes chaufför så finns det ju de där som inte är det. Eller tror att de är det. I och med det riskerar de ju både sina egna och andras liv och egendom.

Dessutom verkar de vara egoistiska dumhuvuden hela bunten och borde cykla trehjuling istället för köra bil, men det är ju inget jag kan göra åt så… bara gilla läget när det gäller det. Också.

blinkers

(Mitt absoluta hatobjekt i trafiken, folk som inte vet hur man använder blinkers…)

Kommentarer till: "Sånt som händer när jag kör bil" (4)

  1. Nemos matte sa:

    Igenkänningsfaktorn på detta..! 😀 Ibland är det tur att man är ensam i bilen.

    (Bilden skulle sitta fint som dekal på bilen…)

  2. När jag var i Malaysia frågade jag om just det där med blinkers, något ingen använder sig av någonsin trots konstanta filbyten och olagliga u-svängar. Fick till svar ”att använda blinkers vore ju som att berätta vilket ens nästa drag ska vara i ett schackspel!” Ja, personen som sa det var helt allvarlig.

Kommentera

